دانش‌آموزان را با تولید محتواهای الکترونیکی در یادگیری سهیم کنیم

زنجان- ایرنا- معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه استفاده از فناوری‌های آموزشی فرصتی خلق کرد تا با بهره‌گیری از آموزش معکوس بتوانیم فرصت یادگیری بیشتری برای دانش‌آموزان ایجاد کنیم، گفت: باید با تولید محتواهای الکترونیکی بخشی از فرآیند آموزش را به خود یادگیری دانش‌آموزان اختصاص دهیم.

به گزارش ایرنا، مهدی کاظمی شامگاه دوشنبه مراسم اختتامیه دهمین جشنواره تدریس برتر دانشجومعلمان سراسر کشور افزود: یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم، جاری سازی سند تحول بنیادین است که کانون اصلی این سند مدرسه و عنصر اصلی آن معلمین هستند.

وی با اشاره به اینکه نقش معلمین در این سند از طریق روش‌های تدریس محقق خواهد شد، اضافه کرد: نقش معلم صرفا آموزش نیست بلکه مهمتر از آن تربیت درست دانش‌آموزان است و هنرنمایی معلم از طریق روش تدریس مشخص خواهد شد.

کاظمی به چند ویژگی تدریس مناسب اشاره کرد و افزود: تنوع‌بخشی در ارائه خدمات آموزشی، نگاه به فطرت‌گرایی توحیدی، توجه به جنسیت دانش‌آموزان در تدریس، مهندسی محیطهای یادگیری در قالب تنوع‌بخشی به آن، بهره‌گیری از تکنولوژی آموزشی و تولید محتوای الکترونیکی در زیست بوم جدید از موضوعاتی است که باید در روش تدریس مورد توجه قرار گیرد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از این پس کلاس درس باید محیطی برای یادگیری باشد، موضوعی که پیش از این مورد غفلت واقع شده است، اضافه کرد: اما امروزه استفاده از فناوری‌های الکترونیکی فرصتی فراهم کرد تا در پسا کرونا فرصت بیشتری برای یادگیری دانش‌آموزان داشته باشیم و بخشی از فرآیند آموزش به خود یادگیری دانش‌آموزان اختصاص پیدا کند.

کاظمی همچنین به موضوع تربیت خلاق دانش‌آموزان نیز تأکید کرد و افزود: تولید روش‌های آموزشی مناسب، زمینه را برای نوآوری و خلاقیت دانش‌آموزان با استفاده از ظرفیت پژوهش‌ سراها نیز از دیگر موضوعات مهمی است که در امر تدریس باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هنوز هم معلمان در جامعه مورد عزت و احترام مردم هستند، اضافه کرد: معلم خوب کسی است که صادق باشد و کرامت انسانی، خود اولیای مدارس و دانش‌آموزان را حفظ کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha