آنتونوف: موضع بلینکن درباره انفجار پل کریمه بیانگر حمایت آمریکا از تندروهای اوکراینی است

تهران ایرنا - آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا گفت که اظهارات آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در زمینه حمله تروریستی به پل کریمه بیانگر حمایت ایالات متحده از رادیکال های اوکراینی است.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس ، آنتونوف روز دوشنبه در پاسخ به رسانه ها افزود: مواضع بلینکن نشانگر حمایت واشنگتن از جنایات کی یف است.

وی که سخنانش در کانال تلگرامی هیات دیپلماتیک روسیه نقل شده است، گفت: این اولین بیانیه ای نیست که مقامات آمریکایی اقدامات تروریستی کی یف را علیه شهروندان روسیه توجیه می کنند.

به گفته آنتونوف، اظهارات بلینکن در راستای مواضع آمریکا درباره قتل داریا دوگینا روزنامه نگار، تاتارسکی (ماکسیم فومین) کمیسر نظامی ولادلن و گلوله باران وحشیانه به سوی غیر نظامیان از سوی نیروهای مسلح اوکراین است.

انتونوف گفت : حمایت واشنگتن از رادیکال های کی یف به ما این امکان را می دهد که با اطمینان در مورد دخالت ایالات متحده در جنایات کی یف صحبت کنیم.

وی ادامه داد: تروریست های اوکراینی مست از حمایت آمریکا می توانند جنایات جدیدی را مرتکب شوند. با این حال، شکی نیست که رژیم مستقر در اوکراین به این جنایات دست خواهد یافت.

مقامات روس صبح روز دوشنبه در پل کریمه و در پی کشته شدن دو نفر بر روی آن به دنبال حمله و انفجار، وضعیت اضطراری اعلام کردند. پس از این حادثه وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: تصمیم حمله به پل کریمه توسط مقامات و ارتش اوکراین با مشارکت سرویس‌های ویژه آمریکا و انگلیس گرفته شده است.

ویاچسلاو گلادکوف فرماندار منطقه بلگورود روسیه، کشته شدن یک مرد، یک زن و مجروح شدن یک کودک روی پل کریمه را تایید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha