شهرداری ظرف ۱۵ روز باید پاسخ تذکرات شورا را بدهد/ بیمارستان های بدون پارکینگ عامل ترافیک

تهران - ایرنا - رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره زمان پاسخگویی شهرداری تهران به تذکرات اعضای شورای شهر گفت: شهرداری باید ظرف ۱۵ روز پاسخ‌ها را به شورای شهر ارائه کند و اگر در این بازه زمانی پاسخی داده نشود، نامه پیگیری نوشته خواهدشد.

به گزارش خبرنگار شهری ایرنا مهدی چمران روز سه‌شنبه در جریان یکصد و شصت و دومین اسلامی شهر تهران با اشاره به موضوع قرآن سوزی اظهارداشت: به خاطر جلوگیری از رشد اسلام عده‌ای از صهیونیست‌ها را به کار می‌گیرند که قرآن را آتش بزنند اما باید بدانند که اسلام با این کارها بیشتر رشد می‌کند.

وی با بیان اینکه وظیفه داریم به بهترین نحو انقلاب اسلامی را به دنیا معرفی کنیم، گفت: باید فلسفه شهادت و عاشورا را همان گونه که رزمندگان در دوران مقدس اجرا کردند، معرفی کرده و ایده شهادت طلبی را از امام حسین علیه السلام بیاموزیم.

چمران درباره چگونگی پاسخگویی شهرداری تهران به تذکرات اعضای شورای شهر به خبرنگاران گفت: به دفتر مصوبات اعلام کرده‌ایم که باید ظرف ۱۵ روز پاسخ‌ها ارائه شود و اگر ظرف ۱۵ روز پاسخ ندهند، نامه پیگیری نوشته می شود.

وی درباره روند جلسه امروز نیز اظهارداشت: نطق پیش از دستور آقای سروری، گزارش حساب درآمدها و هزینه های شهرداری در سه ماه اول امسال، بحث ساماندهی کیوسک‌های شهر در عرصه گل و مطبوعات، گزارش حسابرسی و مصوبه نامگذاری خواهیم داشت.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به نشست با سازمان آب به منظور آبیاری درختان و بوستان‌ های جنگلی نیز گفت: سال ۸۵ مصوبه ای برای هماهنگی با همه دستگاه‌های اجرایی شهر داشتیم که متاسفانه به تاخیر افتاد و مدتی است مشکل آب داریم و به درخت‌ها وجنگل ها آب نمی دهند و باید با سازمان آب نشستی در این زمینه برگزار شود.

آب را به فضای سبز نمی‌دهند

 چمران تاکید کرد: فضای سبز به آب نیاز دارد و سازمان آب می‌گوید آب کم دارد.

وی با بیان اینکه در مواردی شنیده می‌شود که شهرداری باید پول بدهد و آب بخرد، گفت: آب را در محله «زرگنده» به جوی فاضلاب می‌ریزند؛ اما به فضای سبز نمی‌دهند و درختان خشک می‌شوند.

رئیس شورای شهر تهران با اعلام اینکه رئیس شرکت گاز با ما تماس گرفت و در خصوص برج هایی که در حال ساخت است، مباحثی مطرح شد، یادآور شد: در جلسه ای رئیس شرکت گاز به جلسه دعوت خواهد شد تا در مورد این موضوع بحث و بررسی شود.

جمهوری اسلامی به دنبال توسعه شادی‌های سالم برای مردم است

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جلسه امروز به نطق پیش از دستور پرویز سروری نائب رئیس اسلامی شهر تهران گوش دادند و وی درباره این نطق که به موضوع غدیر اختصاص داشت، گفت: جمهوری اسلامی به دنبال این است که شادی‌های سالم را برای مردم توسعه دهد و جشن غدیر امسال نشان داد که چقدر مردم ایران برای خلق شادی‌های سالم آمادگی دارند.

وی همچنین با اشاره به احادیث و روایات پیامبر اکرم و ائمه اطهار درباره حادثه غدیر گفت: اساساً غدیر از ابعاد مختلف یک استثنای تاریخی است و به فرموده پیامبر اکرم مردم وظیفه دارند نسل به نسل حادثه غدیر را به فرزندانشان منتقل کنند.

سروری همچنین با اشاره به نقش مردم در حادثه غدیر گفت: شعار مردم این است که دشمنان ایران که می‌خواهند کشور ایران و مردم ایران منزوی باشند خودشان منزوی خواهند شد.

وی افزود: منافقین امروز دربه‌در شده‌اند و فرانسه نیز در آتش آشوب می‌سوزد در حالی که جمهوری اسلامی را به رفتار ضد بشری متهم می‌کردند.

سروری با اشاره به اغتشاشات سال گذشته در ایران گفت: اغتشاشات از سوی مردم مدیریت شد.

تذکر به معضل پارکینگ مراکز درمانی

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به تذکرات پرداختند و مهدی اقراریان دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران، مسأله تامین پارکینگ برای مراکز درمانی را از معضلات تهران دانست و گفت: امروز مراکز درمانی بزرگ برای ساکنان اطراف تبدیل به بلا و معضل می شود.

وی با اشاره به طرح توسعه بیمارستان شهدای تجریش بدون پیوست پارکینگ، گفت: بیمارستان های بخش خصوصی هم این مسأله را دارند.

اقراریان با بیان اینکه این تذکر از سوی ۱۰ عضو شورای اسلامی شهر تهران امضا شده است، اظهارداشت: هرکدام از مراکز درمانی که بدون پارکینگ افتتاح می شود تبدیل به یک گره ترافیکی در آن منطقه می شود که بخشی از آن به وزارت بهداشت، بخشی به قوانین و مقررات حوزه شهرسازی و بخشی به معاونت حمل و نقل و ترافیک بر می گردد.

وی گفت: چرا مجریان بدون رعایت قانون و دریافت مجوز از شهرداری تهران اقدامات خود را انجام می دهند.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز از نبود پارکینگ برای بیمارستان های المهدی و شهدای تجریش انتقاد کرد و گفت: بیمارستان هایی با این عظمت و هزینه، پارکینگ ندارد.

وی تاکید کرد: درست است که خیرین برای ساخت این بیمارستان ها کمک کردند اما نباید خلاف انجام شود، این مراکز نه برای کادر درمانی خود و نه برای مراجعین پارکینگ ندارند.

بلاتکلیفی ۸ ماهه شورای درمان شهرداری تهران

ناصر امانی، دیگر عضو شورای شهر تهران گفت: در اعتبارات شهرداری با رای اکثریت اعضای شورا ۲ اقدام خوب برای بازنشستگان انجام دادیم، یکی طرح مسکن‌ آنها را معادل شاغلین قرار دادیم و اینکه یک میلیون تومان به بازنشستگان قبل از سال ۹۰ برای استفاده از صندوق تکمیل بازنشستگی اضافه کردیم. در حد مقدوراتی که شورای شهر تهران داشته سعی کردیم گامی برداریم و البته شهرداری هم به این ۲ مصوبه عمل کرده است.

امانی اضافه کرد: این افراد مسائلی دارند که حل آن‌ها به منابع مالی بیشتری نیاز دارد و همچنین تصمیم‌گیری در سطح بالاتری از شهرداری تهران و البته زمان. برخی از این مشکلات هم مربوط به این دوران نیست و از گذشته‌ها همچنان لاینحل باقی مانده است.

عضو شورای شهر تهران گفت: مشکلات مالی و معیشتی هم دارند و مانند بازنشستگان کل کشور و شاغلان عمومیت دارد، هرچند بیشترین تاثیر را زندگی این افراد می‌پذیرد.

به گفته وی، در حال حاضر یکی از مشکلات بازنشستگان شهرداری، حل مشکلات درمانی آن‌ها است، انواع دردها، امراض که در سنین بالا به سراغ ما می‌آید، الان به سراغ بازنشستگان شهرداری رفته و آن‌ها گرفتار بیمارستان، دوا و درمان هستند. که بخش عمده‌ای حقوق دریافتی‌شان به بخش درمان‌شان اختصاص پیدا می‌کند.

رییس کیمته تشکیلات و منابع انسانی اضافه کرد: البته بازنشستگان شهرداری دفترچه صندوق بازنشستگی را دارند اما همه ما می‌دانیم متاسفانه این فرصت و مزیتی که شهرداری تهران دارد به دلیل ناهماهنگی و شیوه مدیریت به جای ایجاد رضایت در شاغلان بازنشستگان موجب نارضایتی و رنجش خاطر آن‌ها شده است.

وی گفت:سال گذشته با حضور معاونان شهردار و مدیران در کمیته تشکیلات و منابع انسانی شورا توافق کردیم که حق بیمه بازنشستگان شهرداری که دو نیم درصد کم می‌شود به یک درصد کاهش پیدا کند، یعنی همانند دوران اشتغال‌شان. اما مناسفانه تا به امروز این مصوبه عملیاتی نشده است.

امانی ادامه داد: شورای درمان شهرداری که امروز عنوان آن به شورای سلامت تغییر پیدا کرده است؛ هشت ماه است که تشکیل نشده است.

به گفته وی، ماه گذشته قول دادند این شورا را تشکیل بدهند اما هنوز شورای درمان تشکیل نشده است.

وی ادامه داد: همچنین تعرفه‌های پزشکی سال ۱۴۰۲ هنوز در شهرداری تهران بلاتکلیف است. تذکرم این است که این شورا بعد از ۸ ماه تشکیل شود.

انتقاد از بی برنامگی در برگزاری نمایشگاه عطر سیب

حبیب کاشانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه نیز با اشاره به نمایشگاه عطر سیب گفت: ۲۰ سال این که این نمایشگاه تشکیل می شود اشتباهات پذیرفته نیست.

وی با بیان اینکه اجتماع خادمان امام حسین علیه‌السلام در شرایط نامناسبی برگزار شد، افزود: این برنامه در فضایی برگزار شد که برق و کولر و لامپ نداشت.

کاشانی با بیان اینکه در نامه ای اعلام کردند که هیات‌های مذهبی برای دریافت کمک معرفی شوند، گفت: ۱۸۰ هیات برای نمایشگاه عطر سیب معرفی شدند در حالیکه شهرداری دیرهنگام اعلام کرد که تنها ۲۰ هیات باید معرفی شود؛ این رفتار شأن هیأت های مذهبی و شورا نیست.

بافت مسکونی محله سنگلج به دلیل تصمیمات میراث فرهنگی از بین رفته است

حجت الاسلام سید محمد آقامیری دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به بازدید از محله سنگلج و وضعیت این محله، گفت: به دلیل حریمی که میراث فرهنگی برای این محدوده قائل شده است، جواز ساخت فقط برای ۷۵۰ پلاک آن هم دو طبقه روی پیلوت صادر می شود و بافت مسکونی آن محله از بین رفته است.

وی با بیان اینکه بافت مسکونی به وضعیت کارگاهی و انباری تغییر ماهیت داده است، گفت: برخی مجبور به کوچ اجباری از این محدوده شده اند در حالیکه این محله بافت فرهنگی و مذهبی اصیل داشته است.

به گفته وی، این محله همچنین به دلیل تبدیل شدن به محل زندگی کارگران اتباع خارجی داری مشکلات امنیتی است.

وی خطاب به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری پیشنهاد کرد که با حضور در محله های تهران، تبعات تصمیم گیری‌های خود را ببیند.

آقامیری گفت: جذابیت میراثی این منطقه چیست؟ ‌گردشگران به دلیل وضعیت این محدوده از بازدید اماکن این محدوده پشیمان می شوند.

آقامیری گفت: برخی ساختمان های این منطقه اصلا اجازه ورود شهروندان و بازدید را نمی دهند؛ بعنوان مثال خانه مستوفی الممالک که در اختیار وزارت ارتباطات است و به انباری پست تبدیل شده، اجازه بازدید به شهروندان را نمی دهد.

مهدی چمران نیز خواستار برگزاری جلسه مشترک کمیسیون های عمران و شهرسازی شورای شهر، به منظور بررسی این مشکلات شد.

مهدی عباسی، عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به بازدید از خانه اتحادیه در لاله زار و فعالیت ۳۰۰ نفر از هنرمندان و خلق ۴۰۰ اثر عاشورایی، گفت: امیدوارم این آثار به سرعت در شهر تهران اکران شود.

عباسی با تشکر از سازمان زیباسازی شهر تهران، گفت: این اثر توسط هنرمند با ذوق و دقت در فضای داوطلبانه ایجاد شده است.

با رای اعضای شورای شهر مهدی چمران، رئیس ستاد مشارکت‌های محله‌ای پایتخت شد.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز شورا، طرح دو فوریتی انتخاب رئیس ستاد مشارکت‌های محله‌ای تهران را بررسی کرده و بر این اساس مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با حداکثر آراء به عنوان رئیس ستاد مشارکت‌های محله‌ای تهران انتخاب شد.

تحقق ۹۴ درصدی بودجه سه ماهه امسال شهرداری تهران 

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جلسه امروز، گزارش خزانه دار شورا درباره درآمد و هزینه شهرداری تهران در سه ماهه ابتدایی امسال را در دستور کار قرار دادند.

کاشانی با بیان اینکه بودجه شهرداری تهران به میزان ۷۵ هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان تصویب شد، گفت: در سه ماه ابتدایی مجموع منابع نقدی و غیرنقدی ۱۷ هزار و ۹۰۵ میلیارد تومان است که نسبت وصولی به کل بودجه ۲۳ درصد است.

وی افزود: مبلغ ۱۷ هزار و ۳۱۳ میلیارد تومان نقد و ۵۹۲ میلیارد تومان غیرنقد است که باید ۱۶ هزار و هشت میلیارد تومان وصول می شد که ۱۰۴ درصد محقق شده است.

کاشانی افزود: در منابع حاصل از دارایی های مالی باید هزار و ۳۳۵ میلیارد تومان وصول می شد که ۹۱۹ میلیارد تومان به میزان ۶۸ درصد محقق شد.

وی گفت: در این سه ماه باید ۱۸ هزار و ۹۹۷ میلیارد تومان از بودجه محقق می شد که با تلاش دوستان ۱۷ هزار و ۹۰۵ میلیارد تومان محقق شد که به معنای تحقق ۹۴ درصدی است و نسبت به سال قبل روند رو به جلویی را نشان می دهد.

کاشانی با بیان اینکه ۴۸۰ میلیارد تومان از مطالبات حاصل از جرایم در سالهای گذشته وصول شده است، گفت: شهرداری به ردیف های مختلف اعتباری توجه داشته است.

وی افزود: در تملک دارایی سرمایه ای و مالی با وجود تصویب ۲۰ هزار و ۶۶۸ میلیارد تومان و ۲ هزار و ۱۶۱ میلیارد تومان درصد تحقق، جذب ۱۰.۴۶ درصد است.

به گفته وی، در مجموع ۱۲ هزار و ۳۲۲ میلیارد تومان ابلاغ شده و از بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان ابلاغی، عملکرد ۴۳ میلیارد تومان درصد جذب ۰.۳۸ درصد است.

۹۹ درصد از بودجه حمل‌ونقل محقق شد

لطف اله فروزنده معاون مالی شهردار تهران نیز گفت: در بحث درآمدی مهمترین مطالبه از دولت ارزش افزوده است که از سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در بودجه به پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است.  

وی افزود: در بخش توسعه شهری نیز بودجه ۹ هزار و ۶۵۹ میلیارد تومان بوده که ۹ هزار و ۳۵۳ میلیارد تومان به میزان ۹۷ درصد محقق شده که به رونق ساخت و ساز در نقاط جنوبی شهر برمی‌گردد و ناشی از تلاش های کمیسیون ماده پنج و همت شورا برای باز کردن گره‌هاست.

به گفته وی، ۲۸۸ میلیارد تومان از ۲۸۹ میلیارد تومان بودجه مصوب در حوزه حمل و نقل به میزان ۹۹ درصد، ۴۶۵ میلیارد تومان از ۶۵۲ میلیارد تومان بودجه در پایداری فضای شهری و از ۲۷۶ میلیارد تومان مصوب در بخش سایر درآمدها ۵۰۰ میلیارد تومان محقق شده و روند مثبت بوده است.

 فروزنده ادامه‌ داد: در بخش غیرنقد اقدام بسیار مثبتی داشته ایم که هنوز ثبت نشده و مذاکراتی با بانک شهر و تجارت داشتیم که در ماه‌های آینده مبالغ ثبت می‌شود.

فروزنده با بیان اینکه گزارش ۵۰ طرح مشارکتی و منافع شهرداری در جلسات آینده قرائت خواهد شد، گفت: مطالبات دولت به شکلی است که ما باید در هر منطقه مستند کنیم و در سازمان برنامه تأیید شود تا نسبت به پرداخت برنامه‌ریزی کنیم.  

وی افزود: ۲ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان در سال قبل تأیید شد و قرار بود پرداخت کنند که مشکلی در تهاتر نفت ایجاد شد.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جلسه امروز، ۲ فوریت طرح اصلاحیه مصوبه مجوز تشکیل ستاد هماهنگی دستگاه‌های اجرایی حوزه فنی- خدماتی شهر تهران را در دستور کار قرار داده و با اضافه کردن کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران به ستاد هماهنگی دستگاه‌های اجرایی حوزه فنی- خدماتی، این اصلاحیه را تصویب کردند.

اجاره بهای کیوسک‌های مطبوعاتی وگل تصویب شد

 اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این جلسه لایحه شهردار تهران در خصوص «تعیین اجاره بهای کیوسک‌های عرضه گل و مطبوعات در سطح شهر تهران در سال ۱۴۰۲» را در دستور کار قرار داده و تصویب کردند.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، در این خصوص گفت: کیوسک‌ها در سه سطح درجه یک، دو و سه طبقه‌بندی شدند که برای کیوسک‌های درجه یک مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، درجه دو مبلغ یک میلیون تومان و درجه سه ۵۰۰ هزار تومان اجاره بها پیش‌بینی شده است.

وی افزود: افزایش اجاره بها برای سالهای دوم و سوم با اخذ مجوز از شورا است و شهر تهران در مجموع هزار و ۲۷۵ کیوسک شامل ۳۱۶ کیوسک درجه یک، ۵۸۲ کیوسک درجه دو و ۳۷۷ کیوسک درجه دارد.

فروش اولین سایت پسماند تهران به عنوان آهن قراضه 

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جلسه امروز گزارش حسابرسی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در سال ۱۴۰۱، را در دستور قرار دادند و محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در این خصوص گفت: گزارش حسابرسی این سازمان در سال ۱۴۰۱ مطلوب و منصفانه بوده و مشکل مالیاتی سازمان که در گزارش سال ۱۴۰۰ وجود داشت در سال ۱۴۰۱ نیز وجود دارد که البته مدیرعامل سابق گفت بخشی از آن رفع شده است.

وی با بیان اینکه هزینه ذخیره سالانه سازمان افزایش پیدا کرده که باید تعیین تکلیف شود، خاطرنشان کرد: سوله موجود در انبار مرکزی فروخته شده و پول آن هنوز وصول نشده که باید پیگیری شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه موضوع برق هاضم آبعلی نیز هنوز برطرف نشده است، گفت: زیان سال ۱۴۰۱ به میزان ۵۱ میلیارد تومان بوده که با زیان انباشته به ۶۱۴ میلیارد تومان رسیده و باید فکری به حال آن شود. سازمان پسماند گران اداره می شود و باید تدبیری در این خصوص اندیشیده شود.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی این گزارش با بیان اینکه اولین سایت پردازش پسماند تهران در سوله مرکزی فعال است گفت: می خواهند این سایت را به قیمت آهن اوراقی و قراضه بفروشند که این یک خیانت بزرگ است.

وی تاکید کرد: کسانیکه این تصمیم را گرفتند باید محاکمه شوند چرا که این سوله و تجهیزات آن ۷۰ سال قدمت دارد و می تواند به یک موزه تبدیل شود.

رضا محمدی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران نیز گفت که این موضوع را پیگیری می کند.

وی با بیان اینکه هاضم سایت آبعلی در سالیان اخیر راه اندازی شد و همواره دعاوی مختلفی در مورد آن وجود داشته است، تصریح کرد: در مباحث حقوقی و قضایی مشکل را پیگیری خواهیم کرد.

محمدی با تأکید بر اینکه شهرت ما این است که در مقابل افزایش نیروهای انسانی و بدهی ها می ایستیم، خاطرنشان کرد: ما در اولین اقدام ۱۸ نیرو را که تعیین وضعیت شده بودند، تعیین تکلیف کردیم.

وی افزود: در منطقه ۶ میزان درآمد ۷۷۰ درصد در چهار ماه ابتدایی سال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت و اینجا به عنوان مدیرعامل سازمان پسماند می گویم لیست ۱۲۳ ناحیه و تجهیزات و نیروها را روی سامانه قرار می دهیم و این جزء طرح جدی ماست. نظافت شهر وظیفه ماست و به شهردار تهران هم گفته ام که این موضوع را از بنده بخواهد.

محمدی تاکید کرد که در ایام محرم در مقابل هیئات و مساجد به صورت متحدالشکل برای نظافت و رفت و روب اقدام می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha