۲۷ تیر ۱۴۰۲، ۹:۴۷
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 85173313
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کاشت یک میلیارد درخت در کشور نیازمند همراهی همگانی و مردمی است

گرگان- ایرنا- مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در برنامه‌ چهارساله نیازمند مشارکت همگانی همه دستگاه‌های مرتبط و مردم است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مهدی فرحزاد روز سه‌شنبه در گردهمایی مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری مناطق سه کشور با موضوع کاشت یک میلیارد درخت، افزود: منابع طبیعی به تنهایی نمی‌تواند وظیفه حفظ و احیا و امنیت زیستی را به عهده بگیرد و در این راه باید سهم بقیه نهادها و مردم مشخص شود.

وی ادامه داد: طرح کاشت یک میلیارد نهال در گلستان آغاز شده و لازم است در پوشش کامل آن سایر بخش‌ها در کنار منابع طبیعی و آبخیزداری باشند.

در این گردهمایی مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری ۱۱ استان حضور دارند و آخرین اقدامات اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در نخستین اجرای آن در حوزه های تولید و راهکارها و موانع مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این گردهمایی ۲ روزه با حضور معاونان سازمان جنگل‌ها و آبخیزداری کشور در جریان است.

اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور از یک سند پشتیبان برخوردار بوده و این سند توسط دفتر شورای عالی جنگل و با همکاری معاونت امور جنگل تهیه و در اختیار صاحب نظران، اساتید، مدیران و مرکز تحقیقات جنگل‌ها و مراتع قرار گرفته است.

گلستان با مساحتی در حدود ۲ میلیون و ۱۹۲ هزار و ۱۳۰ هکتار از شمال با ترکمنستان، از شرق با خراسان شمالی، از غرب با مازندران و جنوب با سمنان همسایه است.

این استان مرزی دارای تنوع اقلیمی از نیمه مرطوب معتدل تا نیمه خشک و گرم است و منابع طبیعی متنوعی شامل کوهستان های مرتفع، دشت هموار، مناطق پست، شوره زار و دریا دارد.

اراضی زیر پوشش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزون بر یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۲۴۴ هکتار بوده که شامل ۴۵۲ هزار هکتار جنگل، ۸۶۲ هزار هکتار مرتع (شمال استان)، ۲۰ هزار هکتار اراضی ساحلی و اراضی مستثنیات و ۶۲ هزار و ۴۲۰ هکتار اراضی موات است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha