نگرانی رئیس مجلس آمریکا از رشد مخالفت قانونگذاران با اسرائیل؛ "دموکرات‌ها کاری کنند"

تهران– ایرنا- پس از آن که نماینده دموکرات ایالت واشنگتن، رژیم صهیونیستی را «حکومت نژادپرست» خواند، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دیشب (۲۶ تیر) از دموکرات‌ها خواست تا در مورد اظهارات «یهودستیزانه» هم‌حزبی‌های خود «کاری کنند».

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، در خبر تارنمای هیل آمده که با وجود عذرخواهی متعاقب پرامیلا جایاپال رهبر فراکسیون دموکرات های چپ گرا و نماینده دموکرات ایالت واشنگتن، مک کارتی نماینده جمهوریخواه ایالت کالیفرنیا و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با یادآوری سخنان ضد اسرائیلی پیشین برخی از نمایندگان دموکرات از جمله ایلهان عمر و رشیده طالب، به خبرنگاران گفت: وی نخستین نماینده دموکرات نیست که اظهارات یهودستیزانه بیان می کند.

وی افزود: اگر دموکرات ‌ها باور دارند که جمعی از آنها مشغول به اظهارات یهودستیزانه نیستند، باید کاری در مورد آن انجام دهند.

مک کارتی به طور خاص از حکیم جفریز نماینده دموکرات ایالت نیویورک و رهبر اقلیت مجلس خواست تا «ثابت کند» که دموکرات ها یهودستیز نیستند.

گفتنی است که تاکنون چهار نماینده مجلس در اعتراض به تجاوزهای اشغالگران صهیونیست علیه مردم فلسطین سخنرانی اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی در کنگره را تحریم کرده اند.

هرتزوگ قرار است امروز (۲۷ تیر) به واشنگتن رفته و یک روز بعد در جلسه مشترک مجلس سنا و کنگره سخنرانی کند.

تاکنون الکساندریا اوکاسیو کورتز، کوری بوش، جمال بومان و ایلهان عمر با سخنرانی هرتزوگ در کنگره مخالفت کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha