انتخاب ۵ شرکت تولیدکننده پهپاد کشاورزی برای همکاری در کنیا و اوگاندا

تهران - ایرنا - مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری پنج شرکت‌ دانش بنیان و فناور تولید کننده پهپاد کشاورزی را به کنیا و اوگاندا اعزام می‌کند.

به گزارش روز سه شنبه گروه علم و آموزش ایرنا، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری فراخوان انتخاب پنج شرکت تولید کننده پهباد کشاورزی برای حضور در نشست های B۲B در کنیا و اوگاندا در پی ابراز علاقمندی مسوولان بخش خصوصی کشاورزی کشورهای آفریقایی به استفاده از پهپادهای کشاورزی ایرانی منتشر کرد.

براساس این فراخوان پنج شرکت دانش بنیان ایرانی با همکاری مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان حمل و نقل و فضایی به کشورهای اوگاندا و کنیا اعزام می شوند.

نمایش پهپاد کشاورزی ایرانی در سفر اخیر رئیس جمهور به آفریقا مورد توجه فعالان حوزه کشاورزی قرار گرفت و در همین راستا مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری اقدام به اعزام شرکت‌های فعال در خصوص پهپادهای کشاورزی به آفریقا می کند تا زمینه ورود به بازار آفریقا فراهم شود.

پهپادهای ایرانی با ویژگی های موتورهای قدرتمند و ضدآب، مدت زمان پرواز طولانی، توان حمل وزن بالا و قیمت رقابتی نسبت به بقیه رقبا در آفریقا می توانند سهم خوبی از بازار را کسب کنند.

از مهم ترین نتایج استفاده از پهپاد در کشاورزی می توان به کاهش مصرف آب، کاهش استفاده از سم و آفت‌کش در تولید محصولات کشاورزی و حفظ سلامت افراد اشاره کرد. همچنین افزایش سرعت و کیفیت آبیاری، سمپاشی و بذرپاشی از دیگر ویژگی های مهم پهپادهای کشاورزی است به طوری که پیمایش چند هکتار زمین، در چند دقیقه در مقایسه با هزینه های نیروی کار و زمان صرف شده در روش سنتی نتایج درخشانی را به همراه دارد.

براساس فراخوان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، متقاضیان و واجدین شرایط در این فراخوان دعوت شده اند اطلاعات خود را از طریق لینک https://tesc.ir/service/۷۳/۱ ثبت کنند تا پس از ارزیابی‌های فنی و کارشناسی شرکت‌های حائز رتبه‌های برتر در فرآیند اعزام قرار گیرند.

به گزارش ایرنا،‌ رئیس‌جمهور که هفته گذشته به سه کشور آفریقایی سفر کرد ۲۰ تیرماه با حضور در مرکز «نوآوری و فناوری ایران در نایروبی پایتخت کنیا از پهپاد ایرانی پلیکان با دو کاربرد «سم‌پاشی» و «بازرسی مزرعه» رونمایی کرد.

پهپاد «پلیکان ۲» ساخت یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی است که دارای قابلیت‌های منحصر به فرد از جمله پیشرانه صنعتی ضد آب و گرد و غبار، دارای بازوهای جداشونده و آماده‌سازی در ۲ دقیقه، پرواز اتوماتیک، پایش دو هکتار در هر پرواز، پوشش عرضی پنج تا ۶ متر، قابلیت نصب انواع ماژول‌های کشاورزی، پمپاژ شش لیتر در هر دقیقه و دارای نرم‌افزار هوشمند تشخیص مسیر پرواز است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی ۲۱ تیرماه نیز در ادامه برنامه‌های سفر خود به آفریقا، دفتر نوآوری و فناوری ایران در اوگاندا را افتتاح کرد.

رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در گفت و گو با ایرنا از علاقمندی چند سرمایه‌گذار بخش خصوصی کنیا و اوگاندا برای ایجاد مراکز خدمات پهپادی کشاورزی در این کشور با کمک دانش فناوران ایرانی خبر داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha