۲۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۲
کد خبر: 85173598
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خاموشی برق برای بخش‌های خانگی و صنعت یزد اعمال نشد

یزد- ایرنا - مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای یزد گفت: با وجود رشد مصرف برق در فصل گرما در استان، هیچ مورد خاموشی در بخش خانگی و صنعت استان اعمال نشد و در بخش صنعت نیز با همکاری این بخش تحویل انرژی نسبت به سال گذشته با رشد ۲۰ درصدی روبرو همراه شد.

به گزارش ایرنا، ابوالفضل اسدی، روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران، پیک مصرف پارسال استان را ۲ هزار و ۵۲ مگاوات بیان کرد و افزود: این رقم در سالجاری به ۲ هزار و ۱۶۰ مگاوات رسید.

وی اظهار کرد: با همکاری مردم و صاحبان صنایع با وجود گذشت بیش از یک ماه از بازه زمانی پیک مصرف برق،‌ این دوره در استان بدون قطعی سپری شد.

اسدی با بیان اینکه کمتر از پنج درصد جامعه بیش از الگو مصرف می‌کنند تصریح کرد: با رعایت و تعدیل مصرف توسط این مشترکان، برق کاهش یافته در این رابطه جهت رونق بیشتر صنایع بکار گرفته شود.

وی با اشاره به فعالیت تمام نیروگاه‌های برق موجود در استان افزود: ظرفیت تولید برق استان ۲۱۳۶ مگاوات است و با توجه به پیک مصرفی ثبت شده تاکنون،‌ کمبود و ناترازی به لحاظ تامین انرژی در استان نداشته‌ایم.

اسدی با اشاره به هدف گذاری استان برای تولید ۲ هزار مگاوات انرژی خورشیدی براساس سند تحولی «یزد نوین» خاطرنشان کرد: این هدف گذاری با توجه به برنامه ریزی کشور برای تامین ۱۰ هزار مگاوات عملا سهم استان به عنوان قطب انرژی خورشیدی کشور را یک پنجم کشور در نظر گرفته که در این رابطه مجموعه استان برای تحقق آن در تلاش است.

مدیر عامل برق منطقه‌ای یزد گفت: قطعاً در استانی مانند یزد از گذشته رعایت مصرف جهت ساخت خانه‌ها در استفاده بهینه از نور خورشید حائز اهمیت بوده لذا قطعه‌بندی زمین‌ها از سوی دستگاه‌های مربوطه می‌تواند در این زمینه بسیار موثر باشد.

وی با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن توسط دولت، افزود: عایق بندی منازل و استفاده از آبگرمکن‌های خورشیدی و موارد دیگر نیز می‌تواند بهره‌وری از انرژی خورشیدی را ارتقا بخشد.

اسدی به موضوع ایجاد نیروگاه‌های خود تامین خورشیدی در صنایع استان گفت: از طریق تعدیل بها و با توجه به نرخ مناسب خرید انرژی در بخش خورشیدی، سهم هر صنعت براساس مصرف تعیین شده و با جدیت موضوع توسعه خورشیدی در صنایع را دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد مصرف برق استان مربوط به بخش صنعت است اظهار کرد: همچنین ۱۱ درصد مربوط به بخش خانگی، هفت درصد کشاورزی و مابقی مربوط به سایر مصارف است البته این اعداد معمولاً در فصل تابستان تغییر می‌کنند و به منظور گذر از پیک بار، سهم بخش صنعت تا حدود ۶۰ درصد نیز کاهش می‌یابد.

اسدی ظرفیت اسمی نیروگاه‌های سیکل ترکیبی استان را ۲ هزار و ۸۰۰ مگاوات بیان کرد و افزود: این شامل ۲ هزار و ۵۶۰ مگاوات نیروگاه حرارتی، ۸۱.۵ مگاوات نیروگاه خورشیدی و ۱۶۷ مگاوات نیروگاه های تولید پراکنده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha