گام دیگر دولت برای پایان دادن به مشکلات قطعی و افت فشار آب در شیراز

شیراز-ایرنا- دولتمردان سیزدهم در ادامه تلاش برای حل مشکلات قطعی و افت فشار آب در شیراز و برخی مناطق پیرامونی آن، ایستگاه پمپاژ آب محمدیه را به منظور انتقال آب از خط یک سددرودزن به این کلانشهر به بهره‌برداری رساندند.

به گزارش ایرنا، نزدیک به سه دهه است که بحران آب در کشور تبدیل به مسئله‌ای مهم برای مردم و سیاست‌مداران شده است، مسئله‌ای که با توجه به رشد جمعیت و توسعه کشاورزی و صنعت نیاز مبرمی به مدیریت منابع آب و استفاده از روش‌های اساسی برای مصرف بهینه آب دارد.

از منظری نهادگرایانه، نهادهای مختلفی در مدیریت منابع آب دخیل هستند که به صورت کلی به نهادهای سیاست‌گذار و اجرایی تقسیم می‌شوند؛ این نهادها باید تلاش خود را برای سیاستگذاری و اجرای هر چه بهتر سیاست‌ها در حوزه آب بکار گیرند.

بدون شک برنامه‌ریزی مدون و منسجم در زمینه تأمین آب شرب و مدیریت مصرف موجب بهتر شدن وضعیت منابع آبی کشور می‌شود و این مهم نیازمند شناسایی و رفع مشکلات در این حوزه است.

رییس جمهور دولت سیزدهم هم در سخنرانی اخیر خود تاکید کرده که کار این دولت شناسایی و بررسی مشکلات با هدف رفع این مشکلات و سایر مسایل چالشی است.

از ابتدای شروع فصل گرما تاکنون‌ برخی مناطق شیراز با قطعی یا افت فشار شدید آب مواجه شدند، مشکلی که به عنوان یکی از دغدغه‌های مهم شهروندان این کلانشهر بشمار می‌رود.

بر اساس اعلام مدیرعامل آبفای شیراز، علت این مشکلات به دلیل بروز حوادثی در محدوده سد درودزن بوده و برخی مشکلات فنی و افت ایجاد شده در مخازن هم به دلیل مصارف بالای مردم و همچنین کاهش ورودی‌ها در انتقال آب به شهر شیراز است.

بدین ترتیب شرکت آب و فاضلاب شیراز برای حل این مشکل تمام تلاش خود را بکار گرفت تا با ارایه برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت و همفکری و همکاری تمامی واحدها، بتواند شرایطی را فراهم کند که تابستان پیش رو با کمترین چالش در تأمین آب سپری شود.

در حال حاضر تجهیز بیش از پیش خط اول آبرسانی به شیراز، به عنوان یکی از راهکارها برای حل معضل افت فشار آب مورد توجه قرار گرفته است و بر همین اساس ایستگاه پمپاژ محمدیه با هدف انتقال آب خط یک سد درودزن به شیراز وارد مدار بهره‌برداری شده است.

گام دیگر دولت برای پایان دادن به مشکلات قطعی و افت فشار آب در شیراز

مدیر شرکت آب و فاضلاب شیراز در این باره گفت: ایستگاه پمپاژ آب محمدیه شیراز، بدون نیاز به کنترل شیرآلات روی خط اصلی، وارد مدار بهره‌برداری شده است.

بهمن بهروزی افزود: این تأسیسات سال ۱۴۰۰ طراحی و کار احداث آن آغاز شد و پس از طی فرآیند برق‌رسانی، احداث پست برق، اجرای منصوبات الکتریکال و مکانیکال و عملیات سازه‌ای وارد مدار شده است.

وی ادامه داد: ظرفیت ایستگاه پمپاژ محمدیه حدود ۲۰۰ لیتر بر ثانیه بوده و با بهره‌بردرای از آن، شرایط انتقال آب با فشار مناسب و در بازه زمانی طولانی‌تر امکانپذیر شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای شیراز با بیان اینکه این پروژه با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریالی، اجرا و آماده بهره‌برداری شده است، گفت: این ایستگاه آب انتقالی از سد درودزن را به مخازن پایین‌دست منتقل می‌کند.

افزون بر خط یک انتقال آب سد درودزن، طی روزهای اخیر، ابرپروژه خط دوم انتقال آب از این سد به شهرهای شیراز، مرودشت و زرقان نیز پس از گذشت بیش از ۲۰ سال، تکمیل و آماده بهره‌برداری شد که این اقدام مهم هم گام محکمی در مسیر تأمین آب شرب شیراز و کاهش مشکلات قطعی و افت فشار آب محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha