ایستگاه تقویت فشار آب محمدیه شیراز  به بهره‌برداری رسید

شیراز-ایرنا-مدیر عامل آبفا شیراز اعلام کرد: همزمان با هفته دولت ایستگاه پمپاژ محمدیه شیراز با هدف انتقال آب خط سد درودزن به مخزن محمدیه بدون نیاز به کنترل شیرآلات روی خط اصلی وارد مدار بهره‌برداری شد.

بهمن بهروزی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تأسیسات در سال ۱۴۰۰ طراحی و پس از طی فرآیند برق رسانی، احداث پست برق، اجرای منصوبات الکتریکال و مکانیکال و عملیات سازه ای در خرداد ماه ۱۴۰۲ وارد فاز مقدماتی بهره برداری شد.

مدیر عامل آبفا شیراز ادامه داد: ایستگاه پمپاژ محمدیه با ظرفیت حدود ۲۰۰ لیتر بر ثانیه و اعتباری بالغ بر ۲۵۱ میلیارد ریال در شهریور ماه ۱۴۰۲ وارد فاز نهایی بهره برداری شد.

بهروزی اضافه کرد: با احداث این ایستگاه شرایط استفاده از فشار موجود خط اصلی برای انتقال آب به مخازن پایین دست فراهم شد.

فرماندار شهرستان شیراز  هم در مراسم افتتاح با اشاره به اینکه شرکت آبفا شیراز همواره همراه ،همدل و در میدان بوده است، عنوان کرد: این اقدامات ارتباط مستقیمی با زندگی و معیشت مردم دارد و نتیجه این زحمات در بخش های مختلف دیده می شود.

لطف اله شیبانی در خصوص تخصیص اعتبارات نیز گفت: اعتباراتی که در اختیار کمیته شهرستانی است در ردیف اول بحث آب است و بیشترین اعتبارات برای آب است و حتی بهداشت و آموزش و پرورش هم در رتبه بعدی هستند و آماده هستم تا تامین اعتبار شکل گیرد و روز به روز وضع آب شهرستان بهتر و بهتر شود.

وی با اشاره به اینکه با شهرهای شیراز، صدرا ، داریون و خانه زنیان آماده همکاری در حوزه آب هستیم ، بیان کرد: در این راستا اعتبارات ملی -دولتی و عمرانی در اختیار می گذاریم و آماده ایم هرگونه تامین اعتباری شود تا وضع آب شهرستان بهتر از قبل شود. شبیانی یادآور شد : در مورد روستاهایی که عملا در اختیار آبفا شیراز نیستند مثل قلات، پیگیری می کنیم تا مجوز آن روستاها هم به آبفا شهرستان تفویض شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha