۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۴۲
کد خبرنگار: 5333
کد خبر: 85173833
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

گفت‌وگو با ایرنا؛

دفتر چهارم شعرم مانند کشکول است

۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۴۲
کد خبر: 85173833
دفتر چهارم شعرم مانند کشکول است

تهران- ایرنا- یک شاعر آیینی با بیان اینکه دفتر چهارم شعرش مانند کشکول است، توضیح داد: در این دفتر آثاری در انواع قالب‌های شعری درباره موضوع‌های مختلف نوشتم، به همین دلیل آن را مانند کشکول می‌دانم.

عبدالمجید فرائی با اعلام اینکه دو کتاب جدیدش به تازگی منتشر شده است، درباره چهارمین کتابش به خبرنگار کتاب ایرنا توضیح داد: کتاب چهارم من با عنوان روی تو قبله دلم ۳۵۴ صفحه است. متاسفانه این کتاب ۲۷ ماه درانتظار صفحه آرایی بود، در نتیجه این مدت زمان اتلاف شده، برای کتابی که می‌توانستم با چهار یا پنج میلیون تومان منتشر کنم، باید بیش از ۳۰ میلیون تومان پرداخت می‌کردم؛ در نتیجه مجبور شدم از تعداد شمارگان بکاهم.

در دفتر چهارم نمونه‌هایی از اشعار عاشقانه دارم. حتی لالایی و سرود نیز در این دفتر پیدا می‌شود

این شاعر آیینی با بیان اینکه دفتر چهارمش مانند کشکول است، ادامه داد: در این دفتر در قالب‌های شعری متفاوتی اثر دارم. می‌خواهم دید مخاطبان را نسبت به شاعران آیینی تغییر دهم. شاعر در هر زمینه‌ای می‌تواند شعر بگوید. شعر غمگین، عاشقانه، عرفانی و انواع دیگر همه را می‌توانم بسرایم و از هر کدام نمونه‌ای در دفتر چهارم من ثبت شده است.

او با بیان اینکه برخی به این دلیل که اشعار عاشقانه نداشته، او را مورد سوال قرار می‌دادند، افزود: در دفتر چهارم نمونه‌هایی از اشعار عاشقانه دارم. حتی لالایی و سرود نیز در این دفتر پیدا می‌شود.

دفتر شعرم مانند کشکول است

این شاعر آیینی با بیان اینکه پنجمین کتابش که همزمان با چهارمین کتاب منتشر شده است، دو حبه قند نام دارد، ادامه داد: اشعار این کتاب ۲۲۰ صفحه‌ای بیشتر در قالب دو بیتی است.

دفتر شعرم مانند کشکول است

بیش از ۳۷ هزار بیت شعر دارم

فرائی با اشاره به اینکه مادری شاعر داشت و شعر گفتن را از او آموخته است، ادامه داد: از چهار سالگی شعر می‌گفتم اما نتوانستم آنها را بنویسم، از ۱۰ سالگی شروع به نوشتن شعرهایم کرد و این روزها بیش از ۳۷ هزار بیت شعر دارم. تعداد زیادی از آثار ادبی را مطالعه کردم، لغات کلیله و دمنه را برای خودم دیکته می‌نوشتم، در تمام عمر تلاش کردم تا درست راه بروم.

این شاعر آیینی با تاکید بر اینکه فرصت زیادی برای زندگی ندارد، توضیح داد: آدمی نیستم که سکون داشته باشم و در جا بزنم. در سال ۱۳۲۲ به دنیا آمدم و روزی ۱۵ ساعت کار می‌کنم. فرصت زیادی برای من باقی نمانده و دوست دارم بتوانم تعداد بیشتری از اشعارم را منتشر کنم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha