۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۸:۴۱
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85174268
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای خنک از زنجان خارج می‌شود

۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۸:۴۱
کد خبر: 85174268
هوای خنک از زنجان خارج می‌شود

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی زنجان گفت: از امروز /چهارشنبه/ هوای خنک از مناطق مختلف استان خارج و به تدریج هوای گرم مستقر می‌شود.

حسین سلطانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون آسمان نقاط مختلف استان عمدتا ابری بوده و در طارم با نفوذ سامانه پرفشار از سوی دریای خزر، آسمان ابری و در ارتفاعات مه آلود است.

وی با بیان اینکه شرایط جوی استان تا پایان هفته جاری پایدار نیست، یادآور شد: به دلیل عبور امواج ضعیفی از استان و ورود ابرهای همرفتی شاهد رعد و برق و بارندگی های پراکنده و محلی در استان خواهیم بود.

سلطانی گرمترین منطقه استان زنجان را طی ۲۴ ساعت گذشته شهر گرماب با ۳۴ درجه سانتیگراد و خنکترین نقطه را شهر سجاس با ۱۳ درجه سانتیگراد بیان کرد.

وی دمای فعلی هوای زنجان را ۱۷ درجه سانتیگراد بیان کرد و گفت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه کاهش یافته است.

سلطانی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۱۳ و ۲۸ درجه، ابهر ۱۴ و ۲۵ درجه، خرمدره ۱۴ و ۲۶ درجه، آببر ۱۷ و ۳۰ درجه، سلطانیه ۱۰ و ۲۷ درجه، قیدار ۱۶ و ۳۰ درجه و ماهنشان ۱۶ و ۲۹ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha