۲۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۲۹
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85168516
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پوشش ابرها در زنجان افزایش می‌یابد

۲۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۲۹
کد خبر: 85168516
پوشش ابرها در زنجان افزایش می‌یابد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی زنجان گفت: با نفوذ سامانه پرفشار از سوی دریای خزر، پوشش ابرها در مناطق مختلف استان به تدریج افزایش می‌یابد.

حسین سلطانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه پوشش ابرها در شهرستان طارم و بخش های شمالی استان بیشتر است، افزود: در این شرایط جوی، احتمال مه آلودگی در گردنه های استان قوت گرفته است.

وی پدیده غالب شرایط جوی استان را وزش باد بیان کرد و اظهار داشت: سرعت وزش باد در ساعات بعدازظهر افزایش می یابد و احتمال غبارآلودگی هوا نیز وجود دارد.

سلطانی خاطرنشان کرد: از روز گذشته هوای خنکی در استان مستقر است که این روند امروز نیز تداوم خواهد داشت و از روز جمعه به خصوص شنبه شاهد افزایش چشمگیر دما در نقاط مختلف استان خواهیم بود.

وی تصریح کرد: طی شبانه روز گذشته سلطانیه با ۱۵ درجه و حلب با ۳۷ درجه سانتیگراد به ترتیب به عنوان خنکترین و گرمترین مناطق استان زنجان ثبت شد.

سلطانی دمای هوای فعلی شهر زنجان را ۲۰ درجه سانتیگراد ذکر کرد و اظهار داشت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه خنکتر شده است.

وی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۱۶ و ۳۲ درجه، ابهر ۱۷ و ۳۲ درجه، خرمدره ۱۸ و ۳۱ درجه، آببر ۲۰ و ۳۱ درجه، سلطانیه ۱۵ و ۲۹ درجه، قیدار ۲۰ و ۳۵ درجه و ماهنشان ۲۱ و ۳۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha