۲۰ تیر ۱۴۰۲، ۸:۳۸
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85166069
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای هوا در شهرستان طارم زنجان به بیش از ۴۳ درجه رسید

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی زنجان گفت: دمای هوای استان در روزهای اخیر افزایش یافت به طوریکه در شهرستان طارم به بالای ۴۳ درجه سانتیگراد رسید.

حسین سلطانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هوای گرم همچنان در استان مستقر خواهد بود و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری دمای هوا به طور نسبی کاهش و از روز جمعه دوباره افزایش می یابد.

وی با درخواست از هم استانی ها برای صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی به خصوص زمان اوج مصرف، تاکید کرد: رهاسازی آتش افروخته شده در دامن طبیعت، مراتع و جنگل ها و بطری و لوازم شیشه ای و براق در محیط موجب آتش سوزی و گسترش سریع آن خواهد شد بنابراین هموطنان در روزهای گرم سال بیش از گذشته به این موارد توجه داشته باشند.

سلطانی دمای هوای فعلی شهر زنجان را ۲۳ درجه سانتیگراد ذکر کرد و اظهار داشت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییری نداشته است.

وی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۱۳ و ۳۴ درجه، ابهر ۱۸ و ۳۷ درجه، خرمدره ۳۰ و ۳۳ درجه، آببر ۲۵ و ۴۳ درجه، سلطانیه ۱۳ و ۳۳ درجه، قیدار ۱۷ و ۳۲ درجه و ماهنشان ۱۸ و ۳۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha