۵۵ هزار تن گوشت مرغ مازاد بر نیاز، از گرمسار به دیگر استان‌ها ارسال می‌شود

سمنان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی گرمسار گفت: ۵۵ هزار و ۳۰۰ تن مرغ کشتار روز از این شهرستان به بازارهای هدف در استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی جورابلو روز چهارشنبه با اشاره به نقش جهاد کشاورزی در زنجیره تامین و تولید وتوزیع مرغ، به رسانه ها اظهار داشت: نظارت دقیق و راستی‌آزمایی توزیع نهاده‌ها و رصد جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری گوشتی در اولویت برنامه‌های جهاد کشاورزی شهرستان گرمسار است.

وی خاطرنشان کرد: این مساله در قالب زنجیره تولید، نظارت ویژه بر کلیه مراحل زنجیره تولید، تامین و مصرف مرغ، از رسالت‌های جهادکشاورزی محسوب می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی گرمسار اضافه کرد: سال گذشته ۲ میلیون و سه هزار و ۸۶۰ قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری گوشتی این شهرستان انجام شد که منجر به تولید چهار هزار تن گوشت مرغ شد. در حال حاضر چهار واحد کشتارگاه صنعتی در گرمسار فعالیت دارد که با فعالیت این واحدها ۵۵ هزار و ۳۰۰ تن مرغ کشتار روز تولید و به بازارهای هدف ارسال می‌شود.

وی افزود: ترویج روش‌های بهینه تغذیه، بهداشت و جایگاه نگهداری، پرورش و اصلاح نژاد انواع طیور، نظارت بر اجرای سیاست‌های کلان وزارت جهاد کشاورزی در زمینه توسعه و بهبود تولید محصولات طیور، در اولویت برنامه‌های جهادکشاورزی قرار دارد.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی گرمسار، در راستای وظایف نظارتی جهاد کشاورزی، کارشناسان این مدیریت در کنار تیم نظارتی شهرستان، هرشب از ساعت ۲۰ تا یک بامداد برای جلوگیری از قاچاق و خروج بدون مجوز مرغ از مرزهای غربی استان فعالیت می‌کنند.

بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار راس دام سبک و حدود ۱۰۰ هزار راس دام سنگین در استان سمنان وجود دارد.

استان سمنان ۴۹۹ واحد با ظرفیت ۱۴ میلیون و ۲۵۱ هزار و ۹۷۴ قطعه در بخش صنعت طیور دارد و از مجموع واحدهای فعال در زمینه صنعت طیور استان ۳۸۶ واحد مربوط به پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت ۹ میلیون و ۶۹۰ هزار و ۸۰۰ قطعه است.

و نیاز استان به گوشت مرغ روزانه بین ۴۰ تا ۵۰ تن است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha