۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۰
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85174644
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار بهارستان: هیات‌های مذهبی در خط مقدم جنگ ترکیبی دشمن هستند

بهارستان - ایرنا - فرماندار شهرستان بهارستان گفت: هیات‌های مذهبی در خط مقدم مقابله با جنگ ترکیبی - شناختی دشمن قرار دارند و باید با اقدام به موقع و تبعیت از ولایت از تکرار عاشورا جلوگیری کنند.

به گزارش ایرنا، عبدالله نوحی روز چهارشنبه در گردهمایی هیات های مذهبی شهرستان بهارستان اظهار داشت: دشمن یزیدی، نوجوانان و جوانان ما را هدف قرار داده است، هیات های مذهبی باید با اقدامات فرهنگی و انتقال درسهای عاشورا به کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی کمک کنند.

این مسئول بابیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی جهت تحت الشعاع قرار دادن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری است، امیدآفرینی و تشویق مردم به مشارکت بالا در انتخابات را خواستار شد.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم که انقلاب وارد دومین مرحله خودسازی و تمدن سازی اسلامی شده و باید با استفاده از تجربیات گذشته گامهای محکم و استوار برداریم، خاطرنشان کرد: امروز اگر غفلت بکنیم، دروغها را به جای حقیقت نشان خواهند داد، همان طور که ضدارزشها در حال گرفتن جای ارزشها هستند و با توجه به کاستی های فرهنگی، باید در این حوزه با دقت، بصیرت و آگاهی مسیر را ادامه دهیم.

نوحی افزود: هیات های مذهبی یکی از نهادهایی است که مختص شیعیان بوده و در برهه های مختلف نقش مهمی را در تقویت ایمان و پایه های اعتقادی مردم ایفا کرده است؛ به عنوان مثال در شکل گیری انقلاب اسلامی در سال ۱۳۴۲ تا پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نقش هیات های مذهبی پررنگ بوده است.

فرماندار شهرستان بهارستان اضافه کرد: حماسه های دفاع مقدس به صورت مستقیم از هیاتهای مذهبی تأثیر پذیرفته است و ایثار، فداکاری، شجاعت و دلاوری از نمونه های این کارکرد است که نشان می دهند نباید از هیات های مذهبی غافل شویم، باید این تجربیات، امروز نیز به کار گرفته شود.

وی تاکید کرد: اگر درسهای عاشورا در گفتار و کردار ما تحقق پیدا کند می توانیم آن را به نسل نوجوان و جوان که دشمن در حال تغییر افکار آنها است، منتقل کنیم.

نوحی با بیان اینکه اتفاقات امروز از جمله عفاف و حجاب نتیجه غفلت های ما است، خاطرنشان کرد: فعالیت های هیاتهای مذهبی نباید به ۱۰ روز اول ماه محرم محدود شود، باید اهداف نهضت عاشورا، اخلاص، امر به معروف، ایثار و عمل به تکلیف را در همه ایام به نسل جدید منتقل کنیم.

این مسئول یادآور شد: دشمنان امروز همان یزیدیانی هستند که با جنگ تمدنی و تفکرات کفر و الحادی به جنگ دیانت و معنویت آمده اند و با آزادگی و اصل دین مشکل دارند.

در آستانه فرا رسیدن ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع)، گردهمایی هیات های مذهبی شهرستان شور عاشورایی بهارستان با هدف برنامه ریزی و هماهنگی های بیشتر جهت برگزاری باشکوه تر مراسم عزاداری ماه محرم با حضور امام جمعه گلستان، فرماندار، فرمانده انتظامی و جمعی از رؤسا و اعضای این هیات ها برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha