برگزاری نخستین سوگواره ملی عکس محرم در زنجان کلید خورد

زنجان - ایرنا - دبیر نخستین سوگواره ملی عکس راوی عشق گفت: برگزاری نخستین سوگواره ملی عکس محرم با انتشار فراخوان آن در زنجان کلید خورد که بر این اساس علاقه مندان می توانند آثار خود را تا ۳۰ تیرماه جاری به آدرس الکترونیکی زینبیه اعظم زنجان ارسال کنند.

فرید احدیان روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: واحد فرهنگی زینبیه اعظم زنجان در راستای اهداف تعیین شده خود به جهت توسعه فرهنگی و ترویج فرهنگ عاشورایی نخستین سوگواره ملی عکس زینبیه اعظم زنجان را با همکاری حوزه زنجان به صورت اردویی برای هنرمندان عکاس برگزار می‎‌کند.

دبیر نخستین سوگواره ملی عکس راوی عشق با اشاره به اینکه برای این سوگواره در ۲ بخش حرفه‌ای ( عکاسی با دوربین حرفه‌ای) و بخش مردمی ( عکاسی با تلفن همراه) فراخوان ارسال اثر داده است، اضافه کرد: همه آثار باید مربوط به زینبیه اعظم زنجان و با محوریت پایتخت شور و شعور حسینی در یوم الزینب، دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان، کودکان حسینی در دسته عزاداری زینبیه اعظم، قربانگاه زینبیه اعظم و نذورات زینبیه اعظم باشد.

وی ادامه داد: علاقه مندان و عکاسان شرکت کننده باید رزومه کاری خود تا روز جمعه ۳۰ تیرماه جاری به آدرس ایمیل زینبیه اعظم ارسال کنند که دبیرخانه سوگواره از بین شرکت کنندگان، تعداد ۲۰ نفر عکاس را انتخاب و اعلام خواهد کرد.

احدیان با اشاره به اینکه منتخبین به مدت ۲ روز میهمان سوگواره خواهند بود، افزود: ورود و پذیرش عکاسان به شهر زنجان جهت شرکت در این سوگواره از عصر جمعه ۶ مردادماه (عصر عاشورای حسینی) خواهد بود.

دبیر نخستین سوگواره ملی عکس راوی عشق گفت: عکاسی در روز ۱۱ محرم(یوم الزینب) برابر با شنبه هفتم مرداد ماه و پایان کاری سوگواره در روز ۱۲ محرم برابر با هشتم مرداد ماه تا ساعت ۱۱ ظهر خواهد بود و عکاسان، آثار تولیدی خود را باید تا روز دوشنبه نهم مرادماه به آدرس ایمیل زینبیه اعظم زنجان ارسال کنند.

وی در ارتباط با شرایط شرکت در بخش مردمی جشنواره نیز گفت: همه شرکت کنندگان در این بخش می توانند حداکثر ۱۰ عکس را تا روز سه شنبه ۱۰ مردادماه با مشخصات کامل شناسایی خود به آدرس ایمیل زینبیه اعظم زنجان ارسال کنند.

احدیان افزود: داوری آثار فقط برای عکس های تولید شده در روز ۱۱ محرم(یوم الزینب) امسال خواهد بود و دبیرخانه حق استفاده از آثار دریافتی در راستای اهداف خود را دارد، اما آثاری که مربوط به دوره‌ها و مکان‌های دیگر باشد از دور سوگواره حذف خواهند شد.

دبیر نخستین سوگواره ملی عکس راوی عشق با بیان اینکه هر عکاس در بخش حرفه‌ای می تواند حداکثر ۱۵ عکس و هر شرکت کننده در بخش عکاسی با موبایل می تواند حداکثر تا ۱۰ عکس به دبیرخانه سوگواره ارسال کنند، گفت: ارسال اثر به منزله پذیرش مقررات سوگواره است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس فراخوان منتشر شده پذیرش عکاسان در شهر زنجان عصر جمعه ۶ مرداد ماه برابر با ۱۰ محرم خواهد بود و عکاسی از لحظه ورود تا شب ۱۱ محرم برابر با هفتم مرداد ماه خواهد بود، گفت: پایان سوگواره روز یکشنبه ۱۲ محرم برابر با هشتم مرداد ماه خواهد بود و داوری و مراسم اختتامیه سوگواره متعاقبا اعلام خواهد شد.

احدیان با اشاره به اینکه هیأت داوران این جشنواره دکتر سید عباس میرهاشمی، دکتر کمال الدین شاهرخ و ناصر محمدی از عکاسان مشهور زنجان هستند، اضافه کرد: به نفر اول این جشنواره تندیس جشنواره بعلاوه مبلغ پنج میلیون تومان و لوح تقدیر، نفر دوم تندیس جشنواره بعلاوه مبلغ چهار میلیون تومان و لوح تقدیر، نفر سوم تندیس جشنواره بعلاوه مبلغ سه میلیون تومان و لوح تقدیر و به نفر شایسته تقدیر هم مبلغ ۲ میلیون تومان و لوح تقدیر اهدا می شود و در بخش مردمی نیز ۱۰ نفر برگزیده شده و به هر اثر برگزیده عکس موبایلی مبلغ یک میلیون تومان و لوح تقدیر تعلق خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha