۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۱
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85174905
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تمام ظرفیت اصفهان برای برگزاری مراسم باشکوه اربعین بکار گرفته می‌شود

اصفهان- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: راهبرد استان استقبال از برگزاری مراسم باشکوه اربعین است و در این زمینه تمام توان خود را بکار خواهیم گرفت.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا جانثاری روز چهارشنبه در جلسه ستاد اربعین استان در استانداری افزود: اربعین یک همایش بی‌نظیر بین‌المللی است که هر سال باشکوه‌تر از سال قبل برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: حجم و فشار کار زیاد و امکانات محدود است اما انسان‌های عاشق و استقبال زیادی هم برای فعالیت شبانه‌روزی در این عرصه وجود دارد.

جان نثاری اظهار داشت: استاندار اصفهان در شورای اداری به تمام دستگاه‌های استان ابلاغ کرد که امکانات خود را در اختیار ستاد اربعین و مواکب قرار دهند.

وی اضافه کرد: در شرایط جاری باید از امکانات موجود استفاده کنیم و دستگاه‌های دولتی نیز باید کمک کنند تا هزینه برگزاری این مراسم برای مردم کاهش پیدا کند.
جانثاری خاطرنشان کرد: باید امکانات موجود را برای کمک به موکب‌ها بسیج کنیم تا مردم با آسودگی بیشتری بتوانند در مراسم باشکوه اربعین امسال شرکت کنند.
وی با اشاره به ضرورت استفاده از اپلیکیشن(برنامه کاربردی) در این مراسم بیان کرد: ستاد اربعین استان باید سرمایه‌گذاری لازم را در این زمینه انجام شود تا برنامه کاربردی با کیفیتی در شان اصفهان تهیه و ارائه شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه اعزام زائر و برپایی مواکب از مهمترین ملاحظات مراسم اربعین است، افزود: مسائل و مشکلات موجود در این زمینه از ماه‌های پیش به ستاد اربعین کشور منتقل شده است.
وی با اشاره به برگزاری همایش مواکب در استان اصفهان ادامه داد: این همایش باید با اطلاع رسانی و کار رسانه‌ای قوی برگزار و مطالب کاربردی و آموزشی در آن ارائه شود.
جانثاری تصریح کرد: بر اساس مصوبه ستاد اربعین، یکی از الزامات موکب‌ها، داشتن روحانی است و برپایی موکب بدون روحانی ممنوع است.
به گفته وی، برنامه و پیوست فرهنگی باید برای برپایی موکب‌ها ارائه شود.
معاون استاندار اصفهان با بیان اینکه ملی‌گرایی در برگزاری مراسم اربعین معنا ندارد، اضافه کرد: اتباع خارجی که از این استان در همایش اربعین حسینی ثبت نام و شرکت می‌کنند برادر و خواهر ما و مهمان استان و زائر امام حسین(ع) هستند و ما تکلیف مضاعفی در برابر آنها داریم و باید بهترین خدمات را بصورت سخاوتمندانه به آنها ارائه کنیم.

به گزارش ایرنا، جلسه امروز ستاد اربعین استان اصفهان با حضور مدیران دستگاه‌های مسوول در این ستاد، در استانداری برگزار شد.

جلسه ستاد اربعین استان اصفهان هر ۱۰ روز یکبار برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha