۱۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۴۵
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85555614
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار اصفهان: تسهیلات اعزام زائران اربعین فراهم شد

اصفهان- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: پیش بینی های لازم برای عملیات انتقال زائران اربعین حسینی از استان در زمینه تامین ناوگان مختلف و سهولت اعزام زائران انجام شده است.

به گزارش ایرنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری روز پنجشنبه در ستاد اربعین استان در باره نرخ کرایه اعزام زائرین افزود: در این باره بر اساس نرخ اعلام شده ملی تصمیم‌گیری خواهیم کرد اما نکته مهم وجود ناوگان مورد نیاز و سهولت اعزام زائران است.
وی تاکید کرد: در کشور باید گفتمان واحد داشته باشیم تا دچار حواشی نشویم، از این رو بر اجرای تصمیمات ملی در این زمینه تأکید داریم.
معاون استاندار اصفهان گفت: فهرست اقلام ممنوع الخروج از کشور بالأخص دارو باید ارائه و در این زمینه بخوبی اطلاع‌رسانی شود.
جان‌نثاری خاطرنشان کرد: موکب ها در ارسال دارو باید وفق تصمیمات ستاد اربعین و ضوابط قانونی اقدام کنند تا دچار مشکل نشوند، البته محور انتقال دارو، جمعیت هلال احمر است.
معاون استاندار اصفهان بیان کرد: مجوز حضور کادر درمان توسط دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر باید مدیریت و ساماندهی شود.
جان‌نثاری همچنین با تأکید بر بیمه خادمان موکب ها گفت: بیمه خادمان موکب ها و تامین تجهیزات مورد نیاز آنها در عراق باید به ستاد اربعین کشور منعکس و پیگیری شود.
وی اظهار کرد: فرودگاه اصفهان نیز باید تعداد پرواز عتبات را افزایش دهد تا امکان سفر هوایی برای مردم فراهم شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان همچنین با اشاره به ضرورت برگزاری همایش موکب داران و ایجاد میز خدمت توسط دستگاه‌های اجرایی مرتبط متذکر شد: در باره تخصیص ارز زائران نیز باید با ستاد اربعین ملی مکاتبه و نیاز موکب ها بصورت جامع درنظر گرفته شود.

به گزارش ایرنا، هر سال در ایام اربعین حسینی بیش از ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برپا می‌شود.

«پیاده‌روی اربعین» یک گردهمایی مذهبی است که از سوی مسلمانان شیعه بصورت پیاده‌ از مسیرهای منتهی به کربلا به‌منظور زیارت و جمع شدن در چهلمین روز شهادت امام حسین(ع) در کربلا صورت می‌گیرد.

در این آیین؛ جمعیت باشکوهی از مسلمانان کشورهای همسایه و سراسر جهان شرکت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha