۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۱۸
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85196540
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مردم مراقب دلالی‌ در خرید و فروش فیش حج باشند

۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۱۸
کد خبر: 85196540
مردم مراقب دلالی‌ در خرید و فروش فیش حج باشند

اصفهان – ایرنا – مدیرکل حج و زیارت اصفهان گفت: یکی از چالش‌های این اداره کل، دلالی در فروش فیش حج است که مردم باید در این زمینه خیلی مراقب باشند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین اژدری روز شنبه در جمع خبرنگاران با توجه به رایزنی‌ها برای اعزام زائران حج عمره افزود: از هم‌اکنون دلالی‌گری‌ برای خرید و فروش حج عمره شروع شده است هرچند کماکان برای حج تمتع نیز این مساله رونق دارد.

وی اظهار داشت: یکی از تمهیدات برای پیشگیری از خرید و فروش بین استانی فیش حج علاوه بر تاکید به ضرورت مراجعه به دفتر خدمات زیارتی، جلوگیری از به نام زدن فیش کسانی است که ساکن استان مربوطه نباشند.

مدیرکل حج و زیارت اصفهان یادآور شد: در باره حج عمره مردم نباید از هم‌اکنون هیجان زده شوند بلکه باید مهلت دهند تا جلسات و تدابیر لازم برای ثبت نام حج و اعزام زائران اندیشیده شود.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی‌ انجام شده برای عملیات "اربعین" گفت: این رویداد مهم از ۲۷ مرداد(اول صفر) آغاز می‌شود و تا ۲۰ شهریور(۲۵ صفر) ادامه خواهد داشت ولی ثبت نام برای این سفر از اول مُحرم شروع شده است.

حجت‌الاسلام اژدری افزود: آمار ثبت نام‌کنندگان راهپیمایی عظیم اربعین روز به روز در حال افزایش است و نیکوست این اقدام از سوی زائران قبل از رسیدن به مهلت پایان ثبت نام صورت گیرد.

به گفته وی، امسال علاوه بر پیش بینی ثبت نام و دیگر اقدامات از جمله بیمه زائر از طریق سامانه سماح(ساماندهی مشتاقان ایام حضور در اعتاب مقدسه)، برنامه‌ای نیز برای یافتن گُمشدگان در سفر اربعین پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان۱۶۰ موکب فعال در اربعین دارد، گفت: از طریق سامانه سماح سه مؤلفه جمعیت، امنیت و سلامت همه زائران پیگیری می‌شود.

اژدری گفت: اصفهان، استان سوم کشور پس از تهران و خراسان رضوی از لحاظ تعداد افراد ثبت نامی است و تاکنون حدود۶۰ هزار نفر برای شرکت در این رویداد عظیم فرهنگی در استان ثبت نام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۴۶ هزار و ۹۳ نفر از استان اصفهان برای سفر اربعین اقدام کردند، تاکید کرد: همه زائران باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنند اما روش سفر آنها بصورت زمینی یا هوایی به انتخاب خودشان است و آنها امکان انتخاب مرز مناسب بر اساس میزان ازدحام و معطل نشدن را از طریق این سامانه دارند.

حجت‌الاسلام اژدری تاکید کرد: زائران حتما باید در سامانه سماح، خود را بیمه کنند و مبالغ بیمه ۳۵ هزار تومان، ۴۵ هزار تومان و ۵۵ هزار تومان است که بر این اساس خسارت‌های بیمه‌ای از ۵۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

امسال ۵۱ کاروان حامل بالغ بر هفت هزار نفر زائر خانه خدا به مراسم حج تمتع اعزام شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha