امام جمعه یزد: خبرنگاران با جهاد تبیین امیدآفرینی کنند

یزد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: حبرنگاران با تولید محتوای مناسب و جهاد تبیین در جامعه و بین مردم امید آفرینی و اعتماد بخشی کنند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمدرضا ناصری روز چهارشنبه در جمع گروهی از بانوان خبرنگار یزد افزود: ارتقای اعتماد عمومی جزو وظایف اصلی خبرنگاران و اصحاب رسانه متعهد است و باید در این خصوص به جد ماموریت ملی و انقلابی خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه اعتماد عمومی مهمترین سرمایه هر جامعه و نظام است که باید توسط تمام عناصر مدیریتی، اجرایی و نظارتی حفظ و نگهداری شود ادامه داد: رسانه‌های گروهی نقش اصلی در جهاد تبیین برای امید آفرینی و اعتماد بخشی جامعه دارند.

امام جمعه یزد بیان کرد: تحلیل درست و کامل موثرترین راهکار برای مقابله با فتنه دشمن است و رسانه‌های گروهی در بخش‌های مختلف همواره این موضوع راهبردی را مدنظر خود قرار دهند که تحقق آن یک رسالت است و باید همه همکاری کنند.

ناصری به نقش مهم و اهمیت حوزه اطلاع رسانی و فعالیت بسیج رسانه برای ترویج و نهادینه کردن ارزش‌های اسلام ناب محمدی (ص) در جامعه اشاره کرد و گفت: وظیفه خبرنگاران به ویژه در شرایط کنونی در جهاد تبیین و خنثی توطئه دشمنان بسیار اهمیت دارد.

وی بیان کرد: فعالان و خبرنگاران رسانه‌های گروهی باید در عین استقلال رفتاری و کاری،‌ آگاهانه و هوشمندانه نسبت به رفع شبهات اقدام و با اطلاع رسانی به موقع و کامل توطئه دشمنان را خنثی کنند که تحقق آن در کشور یک ضرورت مهم است.

امام جمعه یزد: خبرنگاران با جهاد تبیین امیدآفرینی کنند

امام جمعه یزد همچنین توجه به درستی خبر و تاثیرگذاری آن را از دیگر ویژگی‌های و الزامات فعالیت خبری ذکر کرد و گفت: باید رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی با تحلیل‌های دقیق نسبت به تاثیرگذاری در جامعه اقدام کنند.

ناصری‌ با اشاره به اینکه مردم نباید در جهل اطلاعاتی بمانند گفت: تهیه و تولید محتواهای صادقانه و انتشار به موقع و کامل آن لازمه شفاف‌سازی در امور و آگاه‌سازی مردم در موارد مختلف است و در این خصوص باید جدی ورود کنند.

همچنین مسئول سازمان بسیج رسانه استان یزد به اهمیت جهاد تبیین و نقش رسانه‌های گروهی اشاره کرد و گفت: همکاری مخلصانه و همیشگی خبرنگاران در بسیج رسانه قابل قبول بوده و تاکنون نیز اقدامات موثری در راستای تقویت جبهه رسانه‌ای جریان انقلاب انجام شده است.

علی محمد پارسائیان افزود:‌ استفاده از ظرفیت خبرنگاران از جمله الزامات اجرایی برای افزایش سواد رسانه‌ای مردم و مسئولان است که بسیج رسانه در نظر دارد با تدوین اجرای یک سری طرح‌های عمومی و خاص این مهم را در سطح استان اجرا کند.

استان یزد حدود ۲۰۰ رسانه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha