هوای مشهد در شرایط بسیار ناسالم قرار گرفت

مشهد-ایرنا-مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: هم اکنون شاخص کنونی هوای این کلانشهر (طی یک تا ۲ ساعت گذشته) با عدد ۲۳۱ در شرایط بسیار ناسالم قرار دارد.

مهدی اله پور عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تداوم فعالیت کانون‌های داخلی استان و کانون های خارجی قره قوم در ترکمنستان و هرات در کشور افغانستان و نیز کانون‌های داخلی منشأ اصلی آلودگی هوای کلانشهر مشهد است.

وی با اشاره به اینکه دیروز نیز هوای کلانشهر مشهد به شرایط خطرناک از نظر افزایش حجم ریزگردها رسیده بود، بیان کرد: اگرچه با وزش باد شاهد تعدیل چشمگیر آلودگی بودیم اما پیش بینی ها نشان از افزایش دوباره ریزگردها از عصر امروز داشت .

وی ادامه داد: این وضعیت تا پایان امشب بهبود می‌یابد اما از روز جمعه طبق پیش بینی های هواشناسی شاهد تشدید ناپایداری هوا و افزایش حجم ریزگردها هستیم .

به گزارش ایرنا، قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای.کیو.آی به معنای وضعیت پاک و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای.کیو.آی نشانگر وضعیت سالم است.

همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای. کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha