۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۲۲:۵۲
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85175318
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: توسعه صنایع پایین دستی در خوزستان در دستور کار است

اهواز- ایرنا- استاندار خوزستان گفت: ساخت صنایع بزرگ و سنگین در استان کافی است و باید به فکر توسعه و ساخت صنایع پایین دستی برای ایجاد اشتغال بیشتر در خوزستان با کمترین هزینه باشیم.

به گزارش ایرنا، علی اکبر حسینی محراب شامگاه چهارشنبه در نشست شورای اداری اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان در محل این اداره کل بیان کرد: صنایع پایین دستی شرکت های بزرگی همچون پتروشیمی، سلولزی و صنایع درآمد زا در استان باید توسعه یابد که برای خوزستان ایجاد ثروت کنند.

وی گفت:این اقدامات باعث می شود تا درآمد و اشتغال در خوزستان توسعه یابد و ثروت وارد زندگی مردم شود.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه در شهرک های صنعتی استان نباید هیچ واحد تولیدی تعطیل باشد افزود: باید از هر روشی برای برگشت به تولید واحدهای تولیدی راکد استفاده کرد اما هیچ واحد تولیدی در استان نباید بسته باشد.

وی با بیان اینکه این اداره کل در ایجاد اشتغال و دید مثبت در جامعه بسیار اثر گذار است ادامه داد: در دوره ای شرکت های هرمی در خوزستان فعال بودند که این شرکت ها با پولدار کردن ۱۰ نفر و تبلیغ، باعث بدبخت شدن هزاران نفر شدند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: پس باید دقت کنیم و از تمام ظرفیت های استان برای ساختن زندگی هر چه بهتر مردم قدم برداریم.

حسینی محراب افزود: جریانی که می تواند استان خوزستان را به ثبات برساند تلاش شبانه روز مسئولان و مدیران استان است به همین دلیل باید با تمام قوا برای هر چه بهتر شدن زندگی مردم تلاش کرد.

اختصاص ۴۰۰ میلیون دلار به صنایع دریایی خوزستان

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به اینکه یکی از صنایع مهم و مغفول مانده در استان صنایع دریایی است ادامه داد: با پیگیری های صورت گرفته در وزارت صمت به صورت ویژه اقداماتی برای رونق این صنعت در استان انجام شده و اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون دلار به استان برای رونق بخشیدن به این صنعت در استان اختصاص یافته است.

حمید رضا فلاح ادامه داد: در حوزه زنجیره های ارزش در حال پیگیری برای ارتباط هر چه بیشتر بین زنجیره های تولید چهار حوزه صنایع فولادی، غذایی، پتروشیمی و سلولزی در استان هستیم و اقدامات خوبی در نیز انجام شده است.

وی گفت: با این اقدام شاهد افزایش راندمان فعالیت و تولید در این صنایع خواهیم بود.

فلاح با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه معادن استان افزود: در صدد هستیم تا پهنه های معدنی بیشتری را در استان شناسایی کنیم، رییس جمهور تاکید ویژه بر راه اندازی معادن راکد و بهره برداری از معادن جدید دارند.

وی تمرکز ویژه بر تجارت خارجی را از دیگر برنامه های این دستگاه خواند و افزود: در حال برنامه ریزی برای فعالیت بیشتر در بازارهای هدف هستیم که اثرات و جمع بندی آن ارائه خواهد شد.

ایجاد ۷۳۰۰ شغل از ابتدای امسال تا کنون در خوزستان

مدیر کل صمت خوزستان با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون ۷۳۰۰ فرصت شغلی در استان ایجاد شده است بیان کرد: از این تعداد ۵۴۰۰مورد در حوزه اصناف و باقی در حوزه معدن و صنعتی بوده است.

فلاح گفت: سهمیه ملی اشتغالزایی این دستگاه برای سال جاری ایجاد هشت هزار اشتغال در استان است که طبق قولی که به استاندار خوزستان دادیم تلاش خواهیم کرد و ۱۵ هزار فرصت شغلی تا پایان امسال ایجاد خواهیم کرد.

وی افزود: ۲۰۰ طرح صنعتی در استان در دست ساخت است که بالغ بر ۱۸ هزار فرصت اشتغالزایی ایجاد خواهند کرد، این پروژه ها پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد دارند.

مدیر کل صمت خوزستان ادامه داد: اگر بانک های عامل کمک کنند می توان در کمترین زمان این طرح ها به بهره برداری برسند، این پروژه ها در صنایعی همچون بخش های سلولوزی و مواد غذایی در دست ساخت هستند.

هدفگذاری برای برگشت به تولید یکصد واحد تولیدی راکد در خوزستان

فلاح افزود: برای امسال هدفگذاری شده که ۱۰۰ واحد راکد به چرخه تولید برگردند، برای این اقدام از ظرفیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان و تبصره ۱۸ ( پرداخت تسهیلات به سرمایه گذار) اقدام خواهد شد.

وی گفت: در حوزه دانش بنیان نیز اعتباری بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد ریال با همکاری وزارت صمت و بانک ملی به استان اختصاص داده شده تا پروژه های دانش بنیان در خوزستان تاسیس شوند.

وی با بیان اینکه تا کنون سرمایه گذار برای ایجاد چهار واحد دانش بنیان در استان ثبت نام کرده است بیان کرد: برنامه ریزی شده تا پایان امسال فرایند ساخت ۴۰ واحد دانش بنیان در استان آغاز شود.

در خوزستان ۲۰۰۰ واحد صنعتی وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha