رییس فدراسیون کبدی: گلستان از استان‌های مُعین کبدی در کشور است

گرگان - ایرنا - رییس فدراسیون کبدی گفت: از مجموع ۳۰ استان فعال در این رشته، برخی استان‌ها به لحاظ حداقل نیروهای مستعدد و توانمند و ظرفیت‌های موجود به عنوان استان مُعین در نظر گرفته شده که استان گلستان هم از این قائده مستثنی نیست.

عباس اورسجی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از اردوی مشترک تیم ملی کبدی مردان ایران و تیم ملی پاکستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: گلستان در واقع قطب کبدی محسوب می شود که در چند سال اخیر به علت مباحث مدیریتی هیات تحت سرپرستی و مسائل دیگری که وجود دارد، دچار یک گَپ تاریخی شده است.

وی بیان کرد: در انتخاباتی که به تازگی در این استان برگزار و مدیر جدید هیات با رای اعضای مجمع انتخاباتی، مشخص شد، انتظار داریم که با سیستم مدیریت جدید و برنامه‌ریزی مجموعه جدید هیات، در کمترین زمان نقاط ضعف گذشته و آن گَپ تاریخی جبران شود.

وی تصریح کرد: خارج از هرگونه تعصب به عنوان یک مدیر گلستانی در راس فدراسیون، باید اعتراف کرد که ورزش کبدی، ورزش اول این استان است و نیاز دارد تا مدیران ارشد استانی اعم از مدیرکل ورزش و جوانان، دستگاه‌هایی که اعتبارات ورزشی خاصی دارند پای کار بیایند و ما نیز به عنوان راس سوم یک هِرم تشکیلاتی، در کنار سایر مجموعه‌های حمایت کننده خواهیم بود.

رییس فدراسیون کبدی در خصوص اینکه رشته‌های دیگر ورزشی این استان در کشور مطرح بوده و حتی به مسابقات باشگاهی آسیا راه یافته و یا جزو پنج تیم اول کشور در لیگ هستند و دلیلش مبنی بر اینکه کبدی ورزش اول گلستان است، گفت: اگر قرار است عیار یک رشته ورزشی مورد سنجش و ارزیابی قرار بگیرد و مشخص شود که چه رشته ورزشی، ورزش اول یک استان است، باید عملکرد ورزشکاران آن استان را در رشته‌های مختلف در مسابقات قهرمانی بزرگسالان، جوانان و نوجوانان در نظر گرفت.

رییس فدراسیون کبدی: گلستان از استان‌های مُعین کبدی در کشور است

اورسجی افزود: متولیان امر باید ببینند که در رشته‌های مختلف ورزشی در رده‌های سنی مختلف قهرمانی کشور، ورزشکاران هر رشته چه جایگاهی کسب می‌کنند که پس از آن مشخص خواهد شد، چه رشته‌ای در جایگاه اول قرار دارد؟

وی یادآور شد: بسکتبال از دیربار ورزش محبوب این استان بوده و در گذشته ملی‌پوشان زیادی از تیم گرگان به عنوان نماینده استان در تیم ملی بزرگسالان بودند و شالکه اصلی تیم گرگان، بازیکنان بومی بودند، اما این شرایط اکنون در این رشته نیست و تعداد غیربومی‌ها بیشتر است، اما در کبدی شرایط بطور کامل متفاوت است و بیش از حداقل ۹۰ درصد بازیکنان این استان در مسابقات مختلف قهرمانی کشور و لیگ‌هایی که برگزار شده و صاحب عنوان شدند، بومی بودند.

وی خاطرنشان کرد: البته در والیبال استان هم نمایندگان گلستان حاضر در لیگ برتر، از بازیکنان غیربومی زیادی برخوردار دارند که این را نمی‌شود، ملاک ورزش اول بودن در نظر گرفت.

رییس فدراسیون کبدی گفت: جامعه آماری کبدی گلستان وضعیت مناسب و خوبی در سطوح تیم ملی دارد که این ملی‌پوشان گلستانی در بازی‌های آسیایی نقش بسزایی در کسب موفقیت‌های تیم ملی داشتند.

اورسجی یادآور شد: در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتان از مجموع ۲۵ نفر تیم کبدی مردان و زنان ایران که به مقام قهرمانی در هر ۲ بخش دست یافتند، حدود ۵۰ درصد آنان گلستانی بودند که افتخار بزرگی برای ورزش این استان به ارمغان آوردند.

وی بیان کرد: این شرایط نشان می‌دهد که کبدی گلستان نیاز دارد تا مسوولین استان همچون استاندار، فرماندار مرکز استان، مدیرکل ورزش و جوانان، شهرداری و شورای شهر گرگان که حمایت خوبی تاکنون از بسکتبال داشتند، نگاه جدی‌تر به کبدی نیز داشته باشند تا بر میزان کسب افتخارات ورزش استان گلستان و گرگان افزوده شود.

وی اضافه کرد: برای این مساله نیز من خود به شخصه طی روزهای آتی جلسات و دیدارهایی با مقامات و مسوولین این استان و انجام یک سری مذاکرات در جهت حمایت کبدی گلستان خواهم داشت.

اورسجی گفت: کبدی گلستان با این ظرفیت، پتانسیل و استعداد در بخش زیرساخت‌ها، امکانات و تجهیزات نیازمندن توجه جدی است و احداث یک آکادمی یا خانه کبدی استاندارد و مجهز باید در اولویت کاری و برنامه‌های متولین امر استانی قرار بگیرد.

رییس فدراسیون کبدی: گلستان از استان‌های مُعین کبدی در کشور است

رییس فدراسیون کبدی اظهار کرد: تیم‌های کبدی بزرگسالان، جوانان و نوجوانان استان با گرایش حضور ۸۰ درصدی بازیکنان بومی مرکز استان در مسابقات مختلف قهرمانی کشور و در هر ۲ بخش مردان و زنان همیشه جزو سه تیم اول بودند.

وی تصریح کرد: کبدی گلستان آنچه به دست می‌آورد منطبق با زیرساخت‌های موجود نیست و به این بخش از نیاز این رشته به عنوان رکن اصلی نیازهای هیات، توجه نشده است.

وی تاکید کرد: باید همه دست به دست هم دهیم، تا با تقویت زیرساخت‌های مستحکم، شاهد حضور بیشتر گلستانی‌ها و گرگانی‌ها در تیم‌ها ملی دختران و پسران و حتی تیم‌های ملی رده‌های سنی چه در اردو و چه به عنوان عضو ثابت و ملی باشیم.

رییس فدراسیون کبدی در خصوص تجهیزات و امکانات و اعتبارات هیات کبدی گلستان گفت: پس از انتخاب رییس جدید هیات گلستان، مسائل کمبود تاتامی و اعتبارات به فدراسیون منتقل شد که با مجموعه مدیریتی هیات، پیگیر مشخص شدن وضعیت این بخش هستیم.

اورسجی اضافه کرد: کبدی گلستان در گذشته دارای چندین تخته تاتامی، خانه کبدی و فضای اختصاصی بود، اما در ظاهر اکنون اثری آنها نیست که با جدیت این مساله را از طریق فدراسیون در مجموعه استان پیگیری خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: جدا از همه مسائل، قابل درک و قبول نیست که قطب کبدی کشور با این همه ملی‌پوش مرد و زن در رده‌های مختلف سنی، خانه کبدی نداشته باشد.

وی افزود: باید همه دست به دست هم دهیم تا نقایص این رشته در گلستان برطرف شود و با جدیت جدا از مساله گلستانی بودن، به عنوان رییس فدراسیون و براساس شرح وظایف مربوطه که یکی حمایت از استان‌هاست، این موضوعات را تا زمان مرتفع شدن پیگیری خواهیم کرد.

اردوی مشترک تیم‌های ملی کبدی مردان ایران و پاکستان به منظور حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو از ۱۸ تیر ماه سال جاری در گرگان آغاز شده و تا آخر تیر ماه ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha