برنامه‌ریزی برای تسهیل تردد زائران پاکستانی در ریمدان انجام شد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم در پایانه مرزی ریمدان برای تردد و خدمات‌دهی بهتر به زائران پاکستانی اربعین حسینی اندیشیده شده و اقدامات تکمیلی در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرام مبارکی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه مرز جنوب سیستان و بلوچستان بر لزوم فراهم ساختن زیرساخت های مناسب پایانه مرزی ریمدان برای برگزاری اربعین حسینی تاکید و اظهار کرد: خدمت‌رسانی بدون منت به زائران کربلا وظیفه همه ماست.

وی افزود: ما باید با فراهم کردن خدمات لازم شرایطی را ایجاد کنیم که زائران پاکستانی از زمان ورود به پایانه مرزی ریمدان تا هنگام بازگشت به کشورشان احساس آرامش و امنیت کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان ادامه داد: خدمتگذاری به زائران یک توفیق است، در سال گذشته رضایت زائران اربعین حسینی (ع) از پایانه مرزی ریمدان بسیار خوب بود و همکاران ما نیز جهادی عمل کردند.

وی گفت: تلاش بر این است تا اقدامات عمرانی و زیرساخت‌ها تا پیش از اربعین در پایانه مرزی ریمدان و همچنین جاده منتهی به این مرز پایان یابد.

مبارکی افزود: همچنین در کریدور اربعین حوزه جنوب استان به ویژه جاده‌ های منتهی به پایانه مرزی ریمدان هم اقداماتی شروع شده و تیم‌های راهداری فعالیت می کنند و پیش بینی می‌شود این اقدامات تا پیش از ایام اربعین به اتمام برسد.

وی عنوان کرد : ایجاد مه پاش ها و اقدامات اساسی پیش بینی شده ، افزایش امکانات بهداشتی، گیت‌های گذرنامه، سیستم سرمایشی، اقدامات عمرانی و فعالیت های در دست اقدام، نشان دهنده تلاش‌های شبانه روزی این مجموعه است.

محمدعلی رافت فرماندار دشتیاری نیز گفت: مرز ریمدان یکی از مرزهای مهم ارتباطی پاکستان به کشور عراق و کربلا است و از این رو پیش بینی می شود در سالجاری، شاهد ورود تعداد زیادی از زوار این کشور از پایانه مرزی ریمدان به کشورمان جهت اعزام به عتبات عالیات باشیم. بنابراین تکمیل هر چه سریع تر زیر ساخت های پایانه مرزی ریمدان ضرورت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha