۲۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۱
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85175620
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر نیرو از شتاب در اجرای طرح های آبرسانی و تکمیل شبکه آب سه هزار روستا خبر داد

کرج – ایرنا- وزیر نیرو با اشاره به رویکردهای دولت سیزدهم در حوزه رفع نیازهای مردم در بخش های مختلف اعلام کرد که طرح ها و پروژه های متعددی با شتاب برای تامین آب ساکنان مناطق شهری و روستایی کشور یکی پس از دیگری در حال تکمیل است.

به گزارش ایرنا، علی اکبر محرابیان روز پنجشنبه در حاشیه آیین گشایش پروژه های آبرسانی و تامین برق استان البرز به خبرنگاران گفت: امسال میزان اعتبارات طرح ها و پروژه های آبرسانی کشور نسبت به سال های گذشته قابل قیاس نیست و افزایش چند برابری دارد.

وزیر نیرو با بیان اینکه در اجرای طرح جهاد آبرسانی به روستاهای کشور ، ۱۰ هزار روستای کشور هدف این طرح در سال گذشته قرار گرفت، افزود: با همکاری مجلس شورای اسلامی تعداد این روستاها در سال جاری به ۱۶ هزار روستا رسیده است.

شتاب در اجرای طرح های آبرسانی کشور/ تکمیل شبکه آب سه هزار روستا



وی ادامه داد: اکنون طرح آبرسانی به سه هزار روستای کشور پایان یافته و طرح تامین آب سایر روستاهای هدف جهاد آبرسانی حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شتاب در اجرای طرح های آبرسانی کشور/ تکمیل شبکه آب سه هزار روستا


محرابیان گفت : اکنون در بخش آبرسانی شهری هر هفته در شهرهای مختلف یکی پس از دیگری طرح ها به بهره برداری می رسد.
وزیر نیرو اظهار کرد: بر اساس گزارش های بین المللی و بانک جهانی «ای ام اف» ایران به لحاظ ‌میزان برخورداری و تامین آب برای بخش های شهری و روستایی در سطح جهان در شرایط خوبی قرار دارد اما به خاطر شرایط اقلیمی ،‌ گرما و کاهش آب برخی از مخازن که از چاه استفاده می کنند ضرورت دارد تا طرح های رفع تنش را اجرا کنیم .
محرابیان در ادامه با اشاره به رشد شتابان جمعیت در استان البرز بیان کرد: زیر ساخت های آب و برق این استان باید متناسب با رشد جمعیت ارتقا یابد که البته در بخش منابع آب این استان مشکل خاصی ندارد.
وزیر نیرو ادامه داد: وضعیت آبهای سطحی البرز خوب است و از همین محل هم تخصیص های خوبی به این استان داده شده است .
وی گفت : در گام نخست برای کاهش مشکلات کمبود آب البرز ، ساخت و تکمیل تصفیه خانه ها در برنامه ئکاری قرار دارد که طی ۲ سال گذشته اقداماتی در این بخش صورت گرفته است و امروزنیز شاهد بهره برداری از بخش جدیدی از تصفیه خانه شهرستان کرج بودیم .
محرابیان بیان کرد: با بهره برداری از این طرح مشکل تامین آب شرب ۲۰۰هزارشهروند البرزی برطرف شد.
وی ادامه داد: در کنار این طرح، بهره برداری از چاه ها و خطوط انتقال جدید آب در این استان انجام شد که بخش دیگری از جمعیت البرز تحت پوشش شبکه آبرسانی قرار گرفت .
محرابیان گفت : تلاش ها بر این است تا میزان پایداری و تاب آوری شبکه های آب استان البرز افزایش یابد اما درعین حال تعداد مخازن ذخیره آب در استان البرز به ویژه شهرستان کرج با استانداردها فاصله دارد و باید تعداد آنها را افزایش داد.
وزیر نیرو افزود: امروز ۶ مخزن جدید ذخیره آب در استان البرز رسید وموجب پایداری آب ۶ شهر در این استان شد.
وی تاکید کرد: با ساخت تصفیه خانه شماره سه آب شهرستان کرج ، سال آینده وضعیت تامین آب این شهرستان پرجمعیت بهبود خواهد یافت ضمن آنکه وزارت نیرو برای اجرای طرح جامع توزیع آب استان البرز حمایت لازم را خواهد داشت.

البرز در بخش تامین برق نیازمند نگاه ویژه
وزیر نیرو اظهارکرد: با توجه به رشد شتابان جمعیت در البرز و کرج ضرورت دارد که در زیر ساخت های برق اقدامات ویژه ای در این استان انجام شود؛ تلاش ها براین است تا میزان ناترازی برق در این استان را به حداقل برسانیم که راه اندازی اولین پست برق ۴۰۰ کیلووات باغستان کرج مهمترین گام بود که برداشته شد ضمن آنکه احداث یک پست دیگر برق ۴۰۰ کیلووات در کمالشهر و تعداد دیگری پست ۲۳۰ کیلووات در سایر مناطق البرز در دستور کار قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: پست ۴۰۰ کیلووات باغستان یکی از طرح های توسعه ای شرکت توانیر بود که در سال جاری با سرعت به سرانجام رسید؛ این پست بیش از ۷۰ درصد بارگیری شده است .
محرابیان اظهار کرد: استان البرز به شدت به پست ۴۰۰ کیلووات باغستان نیاز داشت که امروز محقق شد.

وزیر نیرو در سفر یک روزه خود به استان البرز ۲ طرح بزرگ آبرسانی را افتتاح و ۲ دیگر مهم دیگر را کلنگ زنی کرد ضمن آنکه پست ۴۰۰ کیلووات برق باغستان نیز وارد مدار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha