۲۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۱
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85175683
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جایگاه ستاد امر به معروف و نهی از مُنکر در جامعه شناخته شده نیست

اصفهان- ایرنا- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از مُنکر استان اصفهان گفت: جایگاه این ستاد در قانون اساسی بعنوان ناظر و مراقب انجام قوانین و شعائر اسلامی و ترک مُنکر بیان شده است اما هنوز شناخت کافی نسبت به جایگاه این نهاد در جامعه وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از مُنکر استان اصفهان؛ روز پنجشنبه به نقل از حجت‌الاسلام محسن مظاهری به مناسبت "هفته امر به معروف و نهی از مُنکر" تصریح کرد: هرچه مردم به جایگاه ستاد امر به معروف و نهی از مُنکر آگاهی و آشنایی بیشتری داشته باشند بطور قطع این نهاد در ماموریت های خود موفق‌تر خواهد بود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از مُنکر اصفهان اظهار داشت: امر به معروف و نهی از مُنکر در بین فرائض دیگر، مقدمه واجب همه آن فرائض است و در صورتی که این مقدمه نباشد بقیه فرائض هم کم کم رو به افول خواهد رفت.
وی تصریح کرد: فریضه امر به معروف و نهی از مُنکر عامل حیات جامعه بشری است و اگر دعوت به خیر و خوبی‌ و ممانعت از بدی و پلیدی‌ نباشد کُل جامعه را بدی‌ فراخواهد گرفت و نتیجه آن نیز نابودی جامعه خواهد بود.
حجت‌الاسلام مظاهری افزود: امر به معروف و نهی از مُنکر به مثابه مراقبت بر انجام قوانین، شعائر، حفظ و ترویج خوبی‌ها و جلوگیری از بدی‌ها و گسترش آن در جامعه است و در جامعه‌ای که چنین مراقبت‌هایی وجود داشته باشد، آن جامعه نیز پویا و موفق خواهد بود.
وی با اشاره به عمومیت امر به معروف و نهی از مُنکر در جامعه بیان کرد: امر به معروف و نهی از مُنکر ضامن ارتقاء جوامع بشری است زیرا هرچه این دو فریضه عمومیت پیدا کند و مردم در اجرا شدن آنها نقش داشته باشند، میزان مراقبت‌ها در جامعه بیشتر می‌شود و قانون، نقض و خوبی‌ها ترک نمی‌شود و این امر در نهایت باعث شکوفایی و اصلاح جامعه بشری خواهد شد.

حجت الاسلام مظاهری همچنین با اشاره به نقش مُطالبه‌گری و امیدآفرینی در جامعه گفت: مُطالبه‌گری از مسوولان موجب امیدآفرینی در جامعه خواهد شد لذا باید روحیه مُطالبه‌گری در مردم تقویت شود.
هر سال دهه اول مُحرم، بعنوان "دهه احیا امر به معروف و نهی از مُنکر" نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha