۳۵ بقعه متبرکه کهگیلویه و بویراحمد میزبان طرح بصیرت عاشورایی است

یاسوج - ایرنا -مدیر کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: ویژه برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی در۳۵بقعه متبرکه استان در سه سطح مختلف آغاز شده است.

حجت الاسلام عباس نصیر الاسلامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این طرح با حضور ۲۰ مبلغ بومی و غیر بومی از امروز آغاز شده و تا ۲۵ شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: برنامه‌های دهه نخست محرم امسال نظیر عزاداری های سیدالشهدا (ع) در قالب سینه زنی و روضه خوانی در بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد انجام می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: آیین های تاسوعا و عاشورای حسینی و شام‌ غریبان به صورت ویژه در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین همایش «رهروان زینبی» ویژه بانوان در روز ۱۲ محرم در برخی امامزادگان شاخص استان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت :پرچم عزای حسینی بر گنبد حرم حضرت بی بی حکیمه (س) خواهر خورشید هشتم امام رضا (ع) در گچساران به عنوان شاخص ترین مکان مذهبی با حضور عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت برافراشته شد.

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی افزود:صحن و سرای حرم بی بی حکیمه (س) با نصب پارچه و کتیبه‌های مشکی بر دیوارهایش رنگ و بوی محرم و سوگواری به خود گرفته است.

حضرت بی بی حکیمه (س) دختر باب‌الحوائج امام موسی کاظم (ع) و خواهر پیشوای هشتم شیعیان، امام رضا (ع) است.

آستان مقدسه حضرت بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) چون مرواریدی در دل کوهستان های زاگرس جنوبی و در نزدیکی خلیج نیلگون همیشه فارس ماه محرم میزبان عزاداران زیادی از مجاوران و مهمانان است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: همچنین اهتزار پرچم عزای حسینی و سیاه پوش شدن صحن و سرای دیگر بقاع متبرکه استان انجام شده است.

وی بیان کرد: سوگواره بصیرت عاشورایی با اهداف تقویت باورهای دینی و تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع نهضت حسینی، اجرای صحیح نیات واقفان با موضوع عزاداری امام حسین (ع) و تطبیق آن با نیازهای روز جامعه استفاده حداکثری از ظرفیت هیات های مستقر در بقاع متبرکه به ویژه هیات نوجوانان در سطح بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۲۲۰ بقعه متبرکه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha