قانون حمایت از فرزندآوری به طور کامل در کهگیلویه و بویراحمد اجرا نشده است

یاسوج- ایرنا- مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی ماده‌های قانون حمایت از خانواده و "جوانی جمعیت "در این استان بر زمین مانده و به خوبی اجرایی نشده است.

عاطفه سادات مدبرنژاد روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از عمده دلایل اجرایی نشدن برخی از ماده های قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت این است که با وجود گذشت حدود ۲ سال از ابلاغ این قانون؛ متاسفانه شیوه نامه های اجرایی برخی از آنها هنوز ابلاغ نشده است .

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در حوزه زنان استان و حمایت از قانون جوانی جمعیت نیازمند اعتبار ویژه از سوی مرکز هستیم.

مدبرنژاد تاکید کرد: علی رغم ظرفیت های بسیار در این استان زنان زیادی در فقر و محرومیت به سر می برند و از برخی امکانات بهداشتی اولیه محرومند.

به گزارش ایرنا، توجه به قانون حمایت از"خانواده و جوانی جمعیت"، سبب توسعه کشور می شود و همچنین از بحران‌های جمعیتی نیز کاسته خواهد شد، اما اجرای دقیق و به موقع این قانون نیازمند عزم ملی مردم و متولیان امر است.

آن طور که استاندار کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرده سال گذشته نرخ فرزندآوری در استان از ۱.۷۶ به ۱.۷۳ رسیده که این آمار نشان دهنده نزولی بود آهنگ جمعیت استان است.

در حالی که استاندارد رشد جهانی جمعیت ۲.۵ درصد است شاخص کمتر از ۲ درصد برای استان عشیره ای کهگیلویه و بویراحمد که زمانی بسیاری از خانواده ها بیش از انگشتان یک دست فرزند داشتند نگران کننده به نظر می رسد به همین دلیل دولت در تلاش است تا با برنامه های فرهنگ سازی و مشوق های مالی از پیری جمعیت پیشگیری کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha