ایرنا افتتاح وبسایت آذری و راه اندازی دفتر باکو را در دستور کار دارد

تهران - ایرنا - علی نادری مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی امروز در جریان سفر چهارروزه خود به جمهوری آذربایجان، بنا به دعوت خبرگزاری رسمی آذرتاج،‌ در دفتر این خبرگزاری حضور یافت و با مدیران آن دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایرنا، نادری در جریان این دیدار با بیان اینکه یکی از سیاستهای مهم دولت سیدابراهیم رییسی توسعه روابط با همسایگان است،‌ تصریح کرد: یکی از مهمترین همسایگان ما،‌جمهوری آذربایجان است و توسعه روابط با آذربایجان از ابتدای دولت جدید به صورت جدی دنبال شده است.
نادری با بیان اینکه روابط خوب ایران و جمهوری آذربایجان دشمنانی دارد، افزود: به دلایلی که شاید از اراده همه ما خارج بوده، متاسفانه به خاطر حادثه تلخ حمله به سفارت جمهوری آذربایجان،‌ این روابط دچار تنشهایی شده ولی اراده دو طرف بر این است که با حل مسائل،‌ روابط این دو کشور دوست،‌به حالت اول برگردد.


مدیرعامل ایرنا یادآور شد: براساس همین رویکرد،‌ خبرگزاری ایرنا دو برنامه مدنظر دارد. اول افتتاح وبسایت آذری ایرنا طی روزهای آینده در شهر شوشای جمهوری آذربایجان و برنامه دوم،‌احیای دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در باکوست که با اعزام خبرنگار،‌بتوانیم به صورت مستقیم و بدون واسطه‌،‌ اخبار آذربایجان را منعکس کنیم.
در این نشست رسانه ای که با حضور سید عباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان برگزار شد، موسوی نیز خاطرنشان کرد: متاسفانه فیک نیوزها علیه روابط دو کشور بسیار جولان داده اند. اگر روابط و فعالیتهای خبرگزاریهای رسمی دو کشور افزایش یابد،‌ جایی برای عرض اندام فیک نیوزها نخواهد بود.
وی افزود: سفر مدیرعامل ایرنا به جمهوری آذربایجان نیز در همین راستاست و امروز نیز با دست پر و خبر خوب راه اندازی ایرنای آذری،‌ به کشور آذربایجان آمده اند.
موسوی در پایان افزود: در جریان تنشهای سیاسی اخیر،‌ خبرگزاریهای ایرنا و تاج حرفه ای عمل کردند و وارد تنش ها نشدند و عملاً‌ در دام فیک نیوزها نیفتادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha