۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۳
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85176036
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه دزفول: جلوی انحراف در عزاداری‌ها گرفته شود

دزفول - ایرنا - امام جمعه دزفول مقابله با تحریف در هیات‌های عزاداری‌ دزفول را ضروری دانست و گفت: عزاداری به روش سنتی مروج معارف اهل بیت(ع) است و باید از ترویج انحرافات در اقامه عزای اباعبدالله(ع) جلوگیری کرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مسعود بهرامپور در نخستین خطبه خود به عنوان امام جمعه جدید دزفول در مصلای امام علی(ع) این شهر، ایجاد ناامیدی در جامعه را از جمله مولفه‌های جنگ شناختی دشمن دانست و تاکید کرد: شناخت حربه‌های دشمن در جنگ شناختی و پیچیده کنونی ضرورت اقدام موثر در این جنگ است.

وی استفاده از وسایل موسیقی مانند جاز در هیات‌های عزاداری دزفول را مورد انتقاد قرار داد و افزود: کسی با نوآوری در عزاداری مخالف نیست ولی نوآوری که موجب مخدوش شدن روح عزاداری شود، بدعت و انحراف است.

امام جمعه دزفول، انحراف در عزاداری‌های حسینی را از حربه‌های دشمن دانست و اظهار کرد: اقامه عزای اباعبدالله(ع) باید همراه باشعور حسینی و اقامه کننده شعائر الهی باشد.

وی بابیان اینکه اسلام مدیون تاسوعا و عاشورای حسینی است، افزود: گرامیداشت واقعه تاسوعا و عاشورا و شعائر الهی و معارف اهل بیت(ع) به برکت جمهوری اسلامی به صورت باشکوهی اقامه می‌شود.

حجت الاسلام بهرام‌پور تصریح کرد: امروز در بیش از ۴۵ کشور دنیا به برکت ابتکار جمهوری اسلامی، مراسم شیرخوارگان حسینی برگزار و عزای سرور و سالار شهیدان اقامه می‌شود.

وی عاشورا را صحنه تقابل حق و باطل دانست و افزود: عاشورا صحنه‌ای از تقابل جنگ شناختی دشمن است که با جهاد تبیین زینب کبرا(س) به پیروزی خون بر شمشیر ختم شد.

امام جمعه دزفول جهاد تبیین را نیازی فوری دانست و اظهار کرد: امام حسین(ع) با به همراه داشتن کودکان و خانواده خود در کربلا، توطئه دشمنان برای تحریف قیام اباعبدالله(ع) را خنثی کرد.

وی تاسوعا و عاشورای حسینی را از بزرگترین شعائرالهی دانست و افزود: اقامه عزای اباعبدالله(ع) در تاسوعا و عاشورا پاسخ به مطالبه گری اباعبدالله(ع) برای ایستادگی در مقابل باطل و منکر است.

هیچ کس نباید نسبت به گسترش فعل حرام و ترک واجب در جامعه بی‌تفاوت باشد

حجت الاسلام بهرام‌پور امر به معروف و نهی از منکر را بزرگترین واجب فراموش شده دانست و گفت: فراموش شدن امر به معرف و نهی از منکر در جامعه موجب فروپاشی جامعه می‌شود و باید برای اقامه این واجب قیام کرد.

وی با بیان اینکه هیچ کس نباید نسبت به گسترش فعل حرام و ترک واجب در جامعه بی‌تفاوت باشد، افزود: بیزاری و انزجار قلبی از منکر و ترک معروف نخستین گام در مرحله امر به معرف و نهی از منکر است.
امام جمعه دزفول با بزرگ دانستن خطر ترک امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ادامه داد: سکوت در قبال گسترش معصیت در جامعه موجب غضب خداوند می شود و باید هر کس که توان امر به معروف و نهی از منکر دارد به این واجب الهی عمل کند.

نوکری مردم دزفول تا پای جان را وظیفه خود می‌دانم
خطیب جمعه دزفول با قدردانی از استقبال مردم و نمازگزاران جمعه در آیین معارفه خود به عنوان امام جمعه جدید دزفول گفت: نوکری مردم دزفول تا پای جان را وظیفه خود می‌دانم.
وی با اشاره به اهمیت جایگاه نماز جمعه افزود: نمازجمعه سنگری مستحکم در نظام اسلامی است که وظایف متعددی در مقابله با توطئه دشمنان و بیان مطالبه های مردم دارد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مسعود بهرامپور روز پنجشنبه طی آیینی با حضور آیت الله سیدعلی شفیعی و آیت الله محسن حیدری ۲ تن از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرنگان رهبری، حجت الاسلام سیدمحمدنبی موسوی‌فرد امام جمعه اهواز و نماینده ولی فقیه در خوزستان و همچنین جمعی از مسئولان محلی و استانی به عنوان امام جمعه جدید دزفول معارفه و از زحمات ۱۵ ساله حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی قاضی دزفولی امام جمعه پیشین این شهرستان قدردانی شد.

حجت الاسلام مسعود بهرامپور پس از عالم فقید آیت الله سیدمجدالدین قاضی دزفولی، آیت الله محسن اراکی و حجج اسلام شریعتی، تقوی، عسکری و سیدمحمدعلی قاضی دزفولی هفتمین امام جمعه دزفول است.

حجت الاسلام بهرامپور متولد ۱۳۴۳ دارای تحصیلات سطح ۲ حوزه علمیه است. وی از رزمندگان و جانباز دوران دفاع مقدس و مسوول تبلیغات لشکر هفت حضرت ولی عصر(عج) از سال ۱۳۶۳ تا ۱۳۶۵ بوده است.

موسس حوزه علمیه خواهران اهواز، مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران خوزستان از ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۹، مدیریت حوزه علمیه امام خمینی(ره) اهواز از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۳ و همچنین مدیریت حوزه های علمیه برادران خوزستان از سال ۱۳۹۳ تا ۱۴۰۱ از جمله مهمترین مسوولیت هایی است که امام جمعه جدید دزفول در کارنامه خود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha