۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۸:۰۵
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85176088
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز به کار کمیته احیا و توسعه پایدار دشت قزوین

قزوین - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: کمیته احیا و توسعه پایدار دشت قزوین در راستای منویات مقام معظم رهبری و تاکید رییس جمهور برای نخستین مرتبه به شکل رسمی در استان آغاز به کار کرد.

مهدی رجحانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از گذشت سال‌ها از منویات مقام معظم رهبری در سال ۸۲ مبنی بر اهمیت دشت قزوین و همچنین تاکید رییس جمهور، سرانجام کمیته احیا و توسعه پایدار دشت قزوین با هدف تحول این دشت به شکل رسمی آغاز به کار کرد.

وی اضافه کرد: ترکیب این کمیته متشکل از اشخاص حقیقی و حقوقی است که دستگاه‌های اثرگذار و متولی برای تحقق این مهم در کنار افراد پیشکسوت، نخبه و صاحب فن کارهای اساسی را برای احیا و توسعه پایدار دشت قزوین عملیاتی می‌سازند.

رجحانی به تشکیل نخستین نشست این کمیته اشاره کرد و تاکید کرد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و قرار دادن برخی از موضوعات در دستور جلسه قرار است برای نخستین مرتبه در کشور و به صورت پایلوت، الگوی مناسبی در حوزه مصرف آب و تحول بخش کشاورزی ارایه و آن را عملیاتی سازیم.

این مسوول خاطرنشان کرد: دشت قزوین با مدیریت نامناسب در دهه‌های گذشته در معرض آسیب های جدی قرار گرفته است و اعتقاد داریم که این دشت یکپارچه در عرصه ملی می‌تواند با احیا و توسعه پایدار نقش مهمی را در تامین امنیت غذایی کشور ایفا کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: بررسی محورهای توسعه استان و همچنین شناسایی تهدیدها، فرصت‌ها و چالش های پیش روی دشت قزوین از جمله موضوعاتی هستند که این کمیته به بررسی آنها می پردازد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha