۱۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۰
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85248437
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رسانه ها مطالبه گر امنیت و سلامت غذایی باشند

۱۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۰
کد خبر: 85248437
رسانه ها مطالبه گر امنیت و سلامت غذایی باشند

قزوین - ایرنا - مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: رسانه ها نقش مهم و اساسی در امنیت و سلامت غذایی جامعه برعهده دارند و باید مطالبه گر این موضوع باشند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ولی الله مصائبی روز پنجشنبه در دیدار با رییس و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین با بیان این مطلب، اظهار کرد: استان قزوین در تولید و حفظ امنیت غذایی ظرفیت‌های فراوانی دارد که رسانه‌ها باید این فضا را تبیین کنند.

وی بر سه اولویت مهم وزارت جهاد کشاورزی در کشور اشاره کرد و یادآور شد: تجمیع اراضی کشاورزی، اصلاح الگوی کشت و توسعه گلخانه‌ها از مهمترین برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است که در کشور اجرایی می‌شود.

حجت الاسلام مصائبی با بیان اینکه احیای دشت قزوین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، افزود: مقام معظم رهبری در سفر سال ۸۲ به استان قزوین به احیای دشت قزوین اشاره کردند و رییس جمهوری و حتی استاندار نیز سال قبل روی این مساله تاکید داشتند.

به گفته این مسوول، یکی از اولویت‌های بخش کشاورزی در استان قزوین، توسعه گلخانه‌ها و فعالیت های زراعی در قالب گلخانه است که از سوی وزارت جهاد کشاوری در استان قزوین نیز بسیار مورد تاکید قرار دارد.

حجت الاسلام مصائبی بر اهمیت حفظ منابع آبی و خاکی استان قزوین اشاره کرد و گفت: اگر روحیه حاکم بر مدیریت از نوع جهادی و بر گرفته از هویت دینی و اسلامی باشد،‌ قطعا آهنگ رشد و توسعه در استان قزوین شتاب می گیرد.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: یکی از موارد مهم در کنار امنیت غذایی، بحث حلیت غذایی است که این موضوع بسیار مهم نیز بایستی از سوی جامعه رسانه ای مطالبه گر این استان، پیگیری شود.

حجت الاسلام مصائبی یادآور شد: رسانه ابزار بسیار قوی برای حل مشکلات جامعه است و باید از زحمات فعالان این عرصه در راستای توسعه و آبادانی کشور تقدیر و تشکر کرد.

رضا اسدی، رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین نیز در این دیدار بر نقش مهم جهاد کشاورزی در تامین غذایی مردم و جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی اشاره کرد و گفت: یکی از رسالت‌های مهم جهاد کشاورزی تامین امنیت و سلامت غذای جامعه است که باید مورد اهتمام ویژه قرار گیرد.

وی بر اجرای دقیق و صحیح برنامه‌های دولت در بخش کشاورزی تاکید داشت و خاطرنشان کرد: جامعه کشاورزی به بخش عظیمی از بهره برداران و تولیدکنندگان این بخش خدمات رسانی می‌کند و این در حالی است که همکاری با رسانه می‌تواند در تحقق این اهداف و همچنین ارتقای نظام اقتصادی در جمهوری اسلامی موثر باشد.

در پایان این نشست، از میثم ماله میر خبرنگار جمهوری اسلامی استان قزوین در راستای ترویج فرهنگ جهادی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha