رویش جوانه های توسعه در دیار محروم بهمئی با تاکید سید محرومان

یاسوج - ایرنا -شهرستان بهمئی در استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد با وجود ۸۰ حلقه چاه نفت و ظرفیت های گردشگری، تاریخی و کشاورزی فاصله زیادی با توسعه دارد که در سفر اخیر رئیس جمهور بر برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت‌های یاد شده برای محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال پایدار در این منطقه محروم تاکید شد.

به گزارش ایرنا، شهرستان بهمئی در آخرین نقطه کهگیلویه و بویراحمد با برخورداری از مکان های تاریخی وجاذبه های طبیعی فراوان در جای جای این شهرستان هر ساله میزبان خیل عظیمی از هموطنان علاقه مند به تاریخ و تمدن کشورمان است.

شهرستان بهمئی به جز در مشرق که با شهرستان کهگیلویه در استان هم مرز است از سه جهت با شهرستان های استان خوزستان همسایه است به طوری که در شمال با باغملک ، در جنوب با بهبهان ، در غرب با رامهرمز و در جنوب غربی با امیدیه و آغاجاری در استان خوزستان مرز مشترک دارد.

این شهرستان که با مساحت یکهزار و ۴۴۷ کیلومتر مربع در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد و در ۴۰ کیلومتری شهرستان بهبهان واقع شده دارای بیش از ۸۰ حلقه چاه نفتی است که بیشتر این چاه ها فعال و از این ظرفیت برای توسعه ایرانی آباد استفاده می شود.

براساس آمار از چاههای نفت بهمئی روزانه قریب به ۲۰۰ هزار بشکه نفت از سوی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در حوزه مناطق نفت خیز خوزستان استخراج می شود.

در عین حال برخورداری از این منابع غنی زیرزمینی ولی بهمئی همچنان از محرومترین نقاط کهگیلویه وبویراحمد است زیرا براساس اعلام مسوولان؛نزدیک به ۳۰درصد از جمعیت این شهرستان ۴۰هزار نفری از حمایت نهادهای امدادرسان بهزیستی و کمیته امداد برخوردارند.

این شهرستان توسعه نیافته به رغم خدمات گسترده پس از انقلاب اسلامی از درآمدهای چشمگیر حاصله از نفت بویژه در حوزه اشتغال ، عمران و توسعه شهری بی نصیب مانده است.
بیکاری یکی از عمده مشکلات جوانان جویای کار و تحصیلکرده دانشگاهی این شهرستان است که از ایجاد نشدن صنایع پایین دستی نفت برای توسعه این منطقه گله مندند.

توجه دولت به مناطق محروم امیدوار کننده است

بعد از سفر پرخیر و برکت رئیس جمهور تعدادی از جوانان این مرزبوم حضور آیت الله رئیسی در این منطقه را نشان از توجه دولت به توسعه مناطق محروم دانستند و امیدوار به برنامه ریزی مسئولان برای محرومیت زدایی بیشتر از این منطقه هستند.

رویش جوانه های توسعه در دیار محروم بهمئی با تاکید سید محرومان

گزیده سخنان آیت الله سید ابراهیم رییسی در جمع گسترده مردم بهمئی در سفری که گذشت

"بومی گزینی ساکنان مناطق نفتخیز در اولویت قرار گیرد" ، "افزایش سهم مردم بهمئی از مسئولیت های نفت خیز"، تاکید بر تقویت زیرساخت های راه های ارتباطی" ، " زمینه سازی برای حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی برای توسعه مناطق گردشگری" ، "برنامه ریزی برای استفاده بهینه  از منابع آب سدهای موجود در این منطقه" ، مشخص شدن سهم این شهرستان از محل آلایندگی های منابع نفتی" و تاکید بر تشکیل کارگروهی برای اشتغال جوانان بیکار دراین شهرستان"

وعده های دلگرم کننده رئیس جمهور ریل توسعه را هموار می کند

استاندار کهگیلویه وبویراحمد که طی هفته گذشته از پیش بینی سفر پرخیر برکت رئیس جمهور خبر داده بود، گفت: وعده های دلگرم کننده آیت الله رئیسی ریل توسعه در مناطق مختلف این استان را هموار خواهد کرد.

سید علی احمد زاده بیان کرد: در سفر دوم با عنایت رئیس جمهور مبلغ ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت های رفاهی استان پیش بینی استان و در حوزه راه پنج هزار همت پیش بینی شده است.

رویش جوانه های توسعه در دیار محروم بهمئی با تاکید سید محرومان

احمدزاده افزود: همچنین در این سفر بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی به منظور اجرای طرح های اشتغالزا تصویب شد.

وی اضافه کرد: برنامه ریزی لازم برای عملی شدن مصوبات سفر، تخصیص و جذب اعتبارات سفر برای محرومیت زدایی و اشتغالزایی مناطق مختلف و محروم استان انجام خواهد شد.

احمد زاده بر تلاش جهادی همه مسئولان و خدمت گذاران نظام در سطح استان تاکید کرد و گفت: باید در راستای برنامه های محوری دولت خدمت گذار برای کمک به مردم از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

وی اظهارکرد: با توجه به تاکید رئیس جمهور بر محرویت زدایی از مناطق مختلف و استفاده از ظرفیت ها نیاز است همه شهرستانها نسبت به اجرای این سیاست برنامه های عملاتی خود را اجرایی کنند.

محمد یکی از جوانان بهمئی فارغ التحصیل رشته مهندسی نفت تاکیدها و سخنان امیدوار کننده رئیس جمهور در بین مردم بهمئی را بسیار امیدوار کننده دانست و گفت: لحاظ شدن ردیفی در استخدام های شرکت نفت برای جوانان بهمئی، مطالبه بحق مردم این منطقه بوده که ایشان در این سفر بخوبی بر اولویت استخدام جوانان بومی تاکید داتند.

وی به محرومیت منطقه بهئمی از سالهای گدشته تاکنون در حوزه خدمات بهداشتی و درمانی ، فرهنگی ،ورزشی ، آموزشی و رفاهی اشاره کرد و افزود: بهره برداری از بیمارستان ۳۲ تختوابی نشان از توجه دولت به محرومیت زدایی دارد.
جوانان بهمئی معتقدند تولید نفت که یک ثروت ملی محسوب می شود و از این ظرفیت برای توسعه مناطق نفت خیز به نحو احسن استفاده می شود ولی اسم نفت در بهمئی به نام ما و مزایای آن به کام دیگران است و جبران محرومیت این منطقه با اختصاص بخشی از پول نفت یکی از انتظارات مردم این خطه از مسوولان است.

حسن جوادی یک جوان جویای کار در منطقه بهمئی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در افزایش سهم اعتبارات مناطق نفت خیز افزود: نیاز است مسئولان با تلاش جهادی حق و مطالبه مردم محروم بهمئی را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری کنند.

شتاب توسعه در شهرستان بهمئی

فرماندار بهمئی با اشاره به محرومیت های این شهرستان از زمان های گذشته تاکنون گفت: به رغم خدمات گسترده نظام در این شهرستان ولی منطقه همچنان به لحاظ توسعه نیافتگی نیارمند حمایت بیش از پیش است.

رویش جوانه های توسعه در دیار محروم بهمئی با تاکید سید محرومان

علی محمدی حضور رئیس جمهور در بین مردم بهمئی و سخنان امیدوار کننده را نشان از برنامه ریزی دولت سیزدهم برای محرومیت زدایی دانست و افزود: با تشکیل کارگروه های مختلف شهرستانی و استانی روند اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به جد پیگیری و اجرایی خواهد شد.

وی تاکید رئیس جمهور بر استفاده از منابع آبی موجود، افزایش سهم اعتبارات نفتی، توسعه خدمات بهداشتی و درمانی،فرهنگی ،ورزشی ، آموزشی، توسعه راه های روستایی و رفاهی را بسیار مهم دانست و بیان کرد: دولت سیزدهم با این رویکرد روند توسعه شهرستان بهمئی را شتاب خواهد بخشید.

محمدی تصریح کرد: از همه ظرفیت های استانی و حتی کشوری برای برون رفت از مشکلات و محرومیت زدایی این شهرستان استفاده خواهد شد.

تشکیل کارگروه محرومیت زدایی ضروری است

امام جمعه بهمئی که در آیین استقبال از رئیس جمهور در شهرستان بهمئی مطالبات مردم در حوزه های مختلف را یادآور شد گفت: دیدار مردمی رئیس جمهور را نشان از مردمی بودن دولت و مسولان برای پیگیری مشکلات مردم دانست.

گزیده سخنان امام جمعه لیکک در حضور رئیس جمهور

"وجود ۸۰ حلقه چاه ومحرومیت این منطقه از صنایع پایین دستی نفتی"، انتقال آب از سد مارون برای توسعه کشاورزی"، "اختصاص سهمیه ای به جذب جوانان این منطقه در شرکت نفت" و "توسعه زیرساخت های آموزشی"

"حجت الاسلام اسماعیل صلواتی" بیان کرد: نیاز است همه مسئولان با توجه به سخنان راهبردی رئیس جمهور از ظرفیت های موجود کشاورزی، گردشگری و نفت خیز بودن منطقه برای اشتغال جوانان استفاده کنند.

صلواتی بر تشکیل کارگروه برای بهره مندی و برنامه ریزی بهتر خدمات سفر تاکید کرد و گفت: این شهرستان نیازمند توجه بیشتر رسانه ها برای توسعه و حضور سرمایه گذاران بخش های مختلف است.

وی اضافه کرد: نیاز است در راستای محرومیت زدایی برنامه های دولت سیزدهم همه مسئولان کشوری و استانی نسبت به برنامه های عملیاتی تلاش شبانه روزی داشته باشند.

رویش جوانه های توسعه در دیار محروم بهمئی با تاکید سید محرومان

رییس جمهور و اعضای هیات دولت در دومین سفر استانی به کهگیلویه و بویراحمد صبح (دوشنبه) 26 تیرماه وارد یاسوج شدند.

همزمان با سفر۲ روزه رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد پروژه‌های مهمی در حوزه اقتصادی، عمرانی صنعتی، تولیدی و سرمایه‌گذاری پیش بینی شده که تحول عظیمی در عمران و آبادانی و بهبود معیشت مردم ایجاد می کند.

طرح های مهم عمرانی از جمله سد چم شیر،کارخانه پتروشیمی گچساران، احیای کارخانه قند یاسوج و جاده پاتاوه به دهدشت و بیمارستان بهمئی با حضور رئیس جمهور و هیات همراه بهره برداری می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha