همایش شیرخوارگان حسینی در سه نقطه مهاباد برگزار شد

مهاباد - ایرنا - مراسم شیرخوارگان حسینی که با شرکت مادران سوگوار اهل تسنن و تشیع و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) همزمان با سراسر کشور در سه نقطه شهرستان مهاباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در نخستین جمعه از ماه محرم که روز جهانی حضرت علی اصغر(ع) نامگذاری شده جمعی از مادران مهابادی همراه کودکان خردسال و شیرخوار خود در عزای طفل ۶ ماهه امام حسین (ع) به عزاداری پرداختند.

بیش از ۱۵۰ نفر از مادران حاضر در این همایش در فضایی معنوی مسجد امام حسین (ع) با گذاشتن کودکان خود بر روی دست‌ها در ماتم حضرت علی اصغر (ع) اشک ریختند.

حضور نوزادان و کودکان با پوشش‌های سبز و پیشانی بندهایی با مضمون یا حضرت علی اصغر(ع) حال و هوای خاصی به این محفل حسینی داده بود.

مداحی، نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی در غم شهادت کودک ۶ ماهه شهید کربلا حضرت علی اصغر (ع) از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

همایش شیرخوارگان حسینی در سه نقطه مهاباد برگزار شد

در همایش شیرخوارگان حسینی که نمونه‌ای از احساس پاک مادران شیعه و سنی بود، مظلومیت امام حسین(ع) را با ضجه فریاد زده و بار دیگر همبستگی و وحدت اهل تشیع و تسنن را به منصه نمایش گذاشتند.

دادن نذری توسط مادران در این مراسم جلوه دیگری از همبستگی مردم ایران و عمق تاثیر قیام کربلا بود که به تصویر کشیده شد.

همچنین مشابه همین مراسم شیرخوارگان حسینی در مسجد تیپ ۳۶۴ پیاده ارتش در مهاباد و در روستای اهل تشییع قوپی باباعلی نیز به صورت همزمان برگزار شد.

همزمان با فرا رسیدن محرم الحرام هموطنان اهل‌سنت در برپایی و مشارکت در آیین‌های عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) همراه و همگام با شیعیان به سوگواری می‌پردازند.

به گزارش ایرنا، آیین شیرخوارگان حسینی هرساله در روز اولین جمعه ماه محرم با هدف زنده نگهداشتن نهضت حسینی و به یاد نوزاد شهید دشت نینوا حضرت علی اصغر(ع) و به منظور انتقال ارزش های عاشورایی به نسل جدید در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظیر این مراسم در دیگر شهرستان‌های جنوبی آذربایجان‌غربی نیز برگزار شد که طی آن اقشار مختلف مردم مراتب اخلاص و ارادت خود را نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ابراز داشتند.

آیین شیرخوارگان حسینی در چند سال گذشته به طور منظم در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود و همه ساله استقبال زیادی از این مراسم صورت می‌گیرد.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت از شهرهای اهل سنت جنوب آذربایجان‌غربی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha