۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۳
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85176295
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در کردستان برگزار شد

سنندج-ایرنا-همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی روز جمعه همزمان با روز جهانی حضرت علی اصغر(ع) و همگام با سراسر کشور در بقاع متبرکه و مساجد شهرهای استان کردستان برگزار شد.

به گزارش ایرنا،همایش شیرخوارگان حسینی با حضور پرشور مادران و فرزندان شیرخواره، در شهرهای مختلف استان بویژه شهرستان‌های قروه ، بیجار و سنندج با عزاداری و نوحه سرایی مدیحه سرایان برگزار شد.

حضور نوزادان و کودکان با پوشش‌های سبز و پیشانی بندهای یا حضرت علی اصغر (ع) حال و هوای خاصی به این محافل سوگواری داده بود.

این اجتماع بزرگ در حسینیه ها، مساجد، بقاع متبرکه شهرهای مختلف استان برگزار شد و در سنندج مرکز استان نیز مهدیه میزبان این همایش بود.

نماینده ولی فقیه در کردستان در این همایش در مهدیه سنندج اظهار کرد: حضرت علی‌اصغر سند مظلومیت امام حسین (ع) است،چرا که وی طفلی بود که به کسی حمله نکرد، خون کسی را نریخت اما دشمنان اسلام به او هم رحم نکردند.

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی در ادامه به ویژگی‌های زن مسلمان اشاره کرد و گفت: ایمان به خدا و عمل صالح، پاکی و پاکدامنی، دل را صاف کردن و توجه نکردن به نامحرم از جمله ویژگی‌های یک زن مسلمان است.

وی ادامه داد: زن مسلمان باید تقوا داشته باشد و عاقلانه و مدبرانه رفتار کردن و الگوگیری از سیره و روش بانوان صدر اسلام را در زندگی خود مدنظر قرار دهد.

نخستین جمعه از ماه محرم به عنوان روز جهانی حضرت علی اصغر نام گرفته و به همین مناسبت نیز هر ساله در این روز همایش شیرخوارگان حسینی در سطح کشور و سایر کشورها برگزار می شود.

همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی صبح امروز در سراسر کشور و از جمله استان کردستان از ساعت ـ۹:۳۰ آغاز شد و تا اذان ظهر ادامه داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha