۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۶
کد خبرنگار: 1208
کد خبر: 85176371
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محمدنبی: فوتبال ما برای پیشرفت نیازمند کاهش حداقلی اشتباهات داوری است

تهران- ایرنا- نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفت: فوتبال ما نیازمند به‌حداقل رسیدن اشتباهات داوری است و پیشرفت داوری به پیشرفت فوتبال منجر خواهد شد.

به گزارش ظهر جمعه ایرنا، مهدی محمدنبی در اختتامیه دوره دانش‌افزایی داوری لیگ برتر ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری این دوره، گفت: سال ١٣٨٠ که وارد فدراسیون شدم، ایرج نظری رییس کمیته داوران بود. جلسه ای با حضور مدیران فدراسیون برگزار شد و مسائلی مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد از بحث کمی، به سمت کیفی حرکت کنیم. پیرو آن تصمیم‌گیری، برگزاری دوره‌های آموزشی زیاد شد و داوران زیادی از سراسر کشور در دوره‌ها حضور یافتند. در حال حاضر نیز شما کیفی‌ترین داوران فوتبال کشور در مسابقات پیش‌رو لیگ برتر هستید.

وی ادامه داد: هر شخصی که باید به قضاوت بپردازد، نیازمند پارامترهای متعددی است که بخشی از آن به آموخته‌های این دوره بازمی‌گردد. به همین دلیل همه ارکان فدراسیون همواره در تلاش هستند که این دوره‌ها با شرایط بهتری برگزار شود.

نایب رییس اول فدراسیون افزود: شاهدیم که پیش از فصل، همه تیم‌ها اردوهای متعددی برگزار می‌کنند. حتی اردوهایی البته با استاندارهای خاصی برای داوران نیز باید درنظر گرفته شود تا آمادگی کاملی برای مسابقات داشته باشند. این فضا را باید فراهم کنیم، چون فوتبال ما نیازمند به حداقل رسیدن اشتباهات داوری است. همانطور که خداداد افشاریان(رئیس کمیته داوران) عنوان کرد، درصد اشتباهات مشخصی در فصل قبل داشتیم، وقتی این درصد افزایش پیدا کند باید آن را مدیریت کنیم تا به میزان کمتری در فصل جدید برسد.

وی خطاب به داوران حاضر در این دوره گفت: در هیئت رییسه فدراسیون فوتبال نیز معمولا درخواست‌های مرتبط با داوری که توسط کمیته داوران مطرح می‌شود، نهایتا با کمی تغییرات به تصویب می‌رسد. افشاریان موضوع حق الزحمه داوران را نیز مطرح خواهد کرد. وقتی مراتب داوری را در درجات مختلف طی می‌کنید و به درجه ملی و بین‌المللی می‌رسید، فدراسیون باید برای پیشرفت شما شرایط را فراهم کند، چراکه با پیشرفت داوری، فوتبال پیشرفت خواهد کرد.

محمدنبی ادامه داد: سیستم کمک داوری ویدیویی/VAR هم به فوتبال کشورمان اضافه خواهد شد. فدراسیون در تلاش است و برخی مدیران فدراسیون اخیرا در فیفا حضور یافتند تا این موضوع پیگیری شود. توقع ما هم این است که همواره روی مسئولیت ذاتی خودتان که تلاش برای قضاوت کم‌نقص، فارغ از وجود یا عدم وجود سیستم‌های کمکی است، متمرکز باشید. فدراسیون نیز باید تلاش بیشتری در حفاظت از آرامش شما داشته باشد. باید قبول کنیم که تماشاگران ما ویژه و پرشور هستند و نیمکت تیم‌ها باید رفتار صحیح و به دور از تحریک تماشاگران داشته باشند و ارکان قضایی فدراسیون دقت نظر و سخت‌گیری بیشتری روی آن خواهند داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha