۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۹
کد خبرنگار: 1003
کد خبر: 85176947
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۸۰ میلیارد ریال اوراق اسناد خزانه در ایلام جذب شد

ایلام - ایرنا - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی ایلام گفت: ۶۸۰ میلیارد ریال اوراق اسناد خزانه اسلامی تخصیص داده شده به این استان تاکنون جذب شده است.

سعید رشنوادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اسناد خزانه اسلامی نوعی اوراق بدهی است که دولت به منظور تسویه بدهی‌های خود با سررسید معین کمتر از سه سال منتشر می‌کند.

وی افزود: مجموع اوراق اسناد خزانه اسلامی استان در سال گذشته یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال بود که ۳۱۰ میلیارد ریال مربوط به بخش تملک استانی ؛ ۷۵۰ میلیارد ریال اربعین و ۳۸ میلیارد ریال نیز در زمینه توسعه روستایی است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی ایلام با اشاره به اینکه تاکنون ۴۲۰ میلیارد ریال این اسناد جذب نشده است؛ تاکید کرد: آخرین فرصت جذب این اوراق پایان شهریورماه سال جاری است.

یادآور شد: ۹۹ میلیارد ریال از این مبلغ مربوط به حوزه استانداری، ۱۶ میلیارد ریال شهرداری ایلام، ۲۲ میلیارد ریال راه و شهرسازی، ۱۷ میلیارد ریال نیروی انتظامی، ۳۳ میلیارد ریال جهاد کشاورزی، ‌۲۶ میلیارد ریال ورزش و جوانان و ۱۲ میلیارد ریال منابع طبیعی است.

به گزارش ایرنا؛ اوراق اخزا یا همان اوراق خزانه اسلامی، یک ابزار تامین مالی اسلامی مبتنی بر بدهی است که دولت به جای پرداخت بدهی‌های خود، اوراقی را منتشر کرده و از آن به جای پرداخت بدهی بابت تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استفاده کرده و با قیمتی کم‌تر از اسمی به طلبکاران غیر دولتی واگذار می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha