۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۹
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85176971
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دولت پاکستان، ارتش را مامور تامین امنیت آیین‌های عزاداری محرم کرد

اسلام‌آباد - ایرنا - همزمان با ایام دهه اول محرم در پاکستان و نگرانی دولت نسبت به هرگونه وقوع حملات تروریستی علیه آیین‌های عزاداری شیعیان، ارتش پاکستان مامور شد تا نیروهای خود را در کنار سایر نهادهای امنیتی و اطلاعاتی در شهرهای مختلف مستقر کند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از تلویزیون ملی پاکستان، این کشور جهت جلوگیری از هرگونه حوادث ناگوار و حملات تروریستی در ایام ماه محرم تدابیر امنیتی ویژه‌ای با مشارکت نیروهای ارتش را اتخاذ کرد.

وزارت کشور پاکستان امروز طی بخشنامه‌ای دستور دولت برای استقرار نیروهای ارتش در بخش‌های مختلف شهر اسلام‌آباد و سایر ایالات این کشور به ویژه شهرهای لاهور، کویته، پیشاور، کراچی، اسکردو و پاراچنار را صادر کرد.

رهبران احزاب شیعی پاکستان نیز روزهای اخیر خواستار توجه ویژه دولت و نهادهای مجری قانون برای تامین امنیت آیین‌های عزاداری ماه محرم شده و بر ضرورت هماهنگی و وحدت میان مردم برای حفظ امینت و آرامش در این ایام تاکید کردند.

به رغم این که دولت و نهادهای امنیتی پاکستان تلاش می‌کنند مانع از وقوع حملات تروریستی علیه اینگونه مراسم‌های مذهبی شوند، اما چنین مراسم‌هایی در ایام مذهبی خاص نظیر اعیاد یا عزاداری‌ها، در سال‌های گذشته، بارها هدف حملات انتحاری و بمبگذاری از سوی گروه‌های تروریستی قرار گرفته‌اند.

با آغاز ماه محرم شیعیان پاکستان با حضور در حسینیه‌ها و سایر مراکز اسلامی در شهرهای مختلف، مجالس عزاداری برای حضرت سیدالشهدا امام حسین (ع) و ۷۲ یار باوفایش را آغاز کرده‌اند.

شیعیان پاکستان که تقریبا ۲۲ درصد جمعیت ۲۳۰ میلیون نفری این همسایه شرقی ایران را تشکیل می‌دهند، از شب اول ماه محرم در مساجد، حسینیه‌ها و مراکز اسلامی مجالس عزاداری برای سید و سالار شهدا را آغاز کرده‌اند و در این ایام، هر روز و هر شب به نوحه خوانی، سینه زنی و زنجیرزنی می‌پردازند. این آیین‌ها همزمان با ایران اسلامی، در روزهای جمعه و شنبه هفته آینده مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی به اوج خود خواهد رسید.

عاشقان سیدالشهدا (ع) در پاکستان با سیاه پوش کردن مراکز محل تجمع شیعیان در ماتم جانکاه شهادت امام حسین (ع)، خود را برای عزاداری تا شام غریبان حسینی آماده کرده و سایر مجالس عزاداری را تا هفتم ربیع الاول ادامه می‌دهند.

هیات‌های عزاداری نیز در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در خیابان‌های بزرگ و اصلی شهرهای مختلف پاکستان از جمله 'اسلام‌آباد، راولپندی، لاهور، پیشاور، اسکردو، گلگیت، کراچی، کویته، حیدرآباد و همچنین کشمیر تحت نظارت دولت پاکستان به سوگواری خواهند پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha