۷ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۰۴
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85183326
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیام عاشورایی مقامات پاکستان: نهضت امام حسین(ع) نماد استقامت برای بشریت است

اسلام‌آباد - ایرنا - مقام‌های بلندپایه دولت پاکستان طی پیام‌هایی به مناسبت فرارسیدن عاشورای حسینی (ع) تعلیمات حضرت امام حسین علیه السلام و فداکاری جاودانه ایشان در کربلا را سرمشق زندگی تمامی ملت‌ها و عدالت خواهان در جهان دانسته و تاکید کردند: نهضت امام حسین و یاران باوفای ایشان نماد اقتدار و استقامت برای تمام بشریت است و ما باید این راه را ادامه دهیم.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، امروز در پاکستان دهم محرم و مصادف با عاشورای حسینی (ع) است و به همین مناسبت رهبران سیاسی و مذهبی این کشور پیام‌های ویژه‌ای برای ادای احترام به سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و شهدای کربلا صادر کردند.

روابط عمومی ریاست جمهوری پاکستان با صدور بیانیه‌ای به نقل از عارف علوی رئیس جمهور این کشور اعلام کرد: حضور امام حسین(ع)، اهل بیت مطهر و اصحاف باوفای ایشان در صحرای کربلا یک حرکت جاودانه و کامل بود و به ما نشان می‌دهد که تا آنجا که در توان داریم باید به دعوت مظلومانی که به آن‌ها ظلم رفته است پاسخ داده و خواسته آن‌ها را رد نکنیم.

علوی افزود: نبرد کربلا مبارزه‌ای برای اعتلای اسلام بود که از ویژگی‌های آن مواضع اصولی، رشادت‌های تزلزل ناپذیر و فداکاری امام حسین(ع) است. موضع امام حسین علیه السلام علیه یزید حاکم ظالم زمان خود، از روی قدرت یا انتقام نبود بلکه موضع ایشان یک موضع اصولی برای عدالت، حفظ ارزش‌های اسلامی، حفظ جامعه اسلامی از فساد و ظلم بود.

رئیس جمهوری پاکستان تاکید کرد: اقدام شجاعانه شهید کربلا به ما می‌آموزد که در برابر ظلم و بی‌عدالتی سر فرود نیاوریم و صدای خود را در برابر بی‌عدالتی و ظلم به هر قیمتی که باشد بلند کنیم.

شهباز شریف نخست وزیر پاکستان نیز با صدور بیانیه‌ای گفت: روز عاشورا، دهمین روز از ماه محرم، دارای اهمیت تاریخی و معنوی عمیقی برای مسلمانان سراسر جهان است. این روز، روز مجاهدت، ایثار و شهادت در راه حق توسط امام حسین(ع) نوه مکرم پیامبر گرامی اسلام (ص) است. در آن روز امام حسین(ع) به همراه یاران و اهل بیت در نبرد کربلا با ظلم و ستم و ظلم مبارزه کردند.

وی افزود: فداکاری امام حسین(ع) درس با ارزش ایمان، درستی و عدالت را به همه ما می‌آموزد. این روز به ما یادآوری می‌کند که ایستادگی در برابر ظلم از وظایف اخلاقی یک مسلمان است. پیام جاودان حسین ابن علی(ع) امروز برای همگان طنین‌انداز می‌شود و ما را به حمایت از اصول عدالت، شفقت و استقامت در همه جنبه‌های زندگی‌مان ترغیب می‌کند.

نخست وزیر پاکستان تاکید کرد: ایثار و فداکاری حضرت امام حسین(ع) در کربلا محدود به زمان و مکان خاصی نبود و این رویداد تاریخی فراتر از مرزها است و از نسلی به نسل دیگر و از مکانی به مکان دیگر طنین‌انداز و منتقل می‌شود.

شهباز شریف افزود: قربانی امام حسین(ع) به ما می‌آموزد که قیام در راه حق و عدالت هرگز آسان نیست، بلکه راهی است که به توفیق ابدی و رضایت خداوند متعال می‌انجامد.

راجا پرویز اشرف رئیس مجلس ملی و صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان نیز در پیام‌هایی با ادای احترام به حضرت سیدالشهدا(ع) و اهل بیت و اصحاب ایشان، گفتند: در چالش‌ها و آزمون‌هایی که مردم پاکستان و تمام امت اسلامی با آن مواجه است، باید از ایثار و تعلیمات امام حسین(ع) درس بگیریم. باید به یاد داشته باشیم که موانعی که بر سر راه پایبندی به حقیقت و دستیابی به اهداف قرار دارند، تنها با استقامت، فداکاری و عزم راسخ برطرف می‌شوند. بنابراین باید در زندگی روزمره خود از تعلیمات بزرگ امام حسین علیه السلام و یارانش که چراغانی از نور و الگوهای عالی در جامعه ما هستند الگوبرداری کنیم.

براساس این گزارش، شیعیان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در پاکستان امروز مصادف با عاشورای حسینی در شهرهای مختلف این کشور در غم شهادت مظلومانه سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان در قالب هیات‌ها و دسته جات به سوگواری و سینه زنی می‌پردازند. آیین‌های مذهبی روز عاشورا با برگزاری شام غریبان حسینی ادامه خواهد یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha