افتتاح آذری ایرنا تقویت کننده روابط تهران و باکو است

تهران - ایرنا - عضو هیات رییسه فراکسیون رسانه و فضای مجازی مجلس شورای اسلامی، افتتاح وب سایت آذری ایرنا را تقویت‌کننده روابط با جمهوری آذربایجان دانست و گفت: از ظرفیت رسانه باید در توسعه مناسبات سیاسی، فرهنگی و حتی اقتصادی استفاده کرد.

به گزارش  ایرنا، وبسایت آذری خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان دهمین زبان خارجی ایرنا با حضور مدیرعامل ایرنا و مقامات سفارت ایران و مدیران رسانه ای جمهوری آذربایجان در باکو افتتاح شد.

محمد رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره افتتاح وب‌سایت آذری خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: فضای رسانه‌ای تقویت کننده بخش سیاسی هر کشوری است و حضور خبرگزاری‌ها و رسانه‌های ایران در هر نقطه دنیا به ویژه کشورهای همسایه،‌ ارزشمند بوده و مورد تایید مجلس است.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: ایران جمهوری اسلامی و جمهوری آذربایجان در بخش های مختلفی از جمله مذهبی، زبانی، قومیتی و آیینی اشتراکات فراوانی دارند و بخش عمده‌ای از کار رسانه‌ها هم کمک به افزایش تعاملات در حوزه‌های یاد شده است.

عضو هیات رییسه فراکسیون رسانه و فضای مجازی مجلس تاکید کرد: رسانه ظرفیت بالایی برای ایجاد و افزایش تعامل فرهنگی بین کشورهای مختلف دارد و اینکه وب‌سایت آذری خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) افتتاح شده،‌ در مسوولیت پذیری رسانه‌های ایرانی و آذری برای تقویت روابط بین دو کشور همسایه کمک شایانی خواهد کرد.

رشیدی ادامه داد: بخش عمده کار خبرگزاری‌ها، اطلاع رسانی و کمک به تقویت روابط فرهنگی بین کشورهاست که پس از بازگشایی دفتر ایرنا در شهر باکو، این اهداف می‌تواند بیش از گذشته محقق شود.

وی با بیان اینکه سیاست‌گذاری‌های رسانه‌ها باید بر اساس سه اصل، حکمت، عزت و مصلحت انجام شود، تصریح کرد: در این صورت می‌توان از ظرفیت رسانه‌ها در بخش‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و حتی توسعه روابط اقتصادی بهره برد.

به گزارش ایرنا، علی نادری مدیرعامل ایرنا در جریان سفر چهار روزه خود به جمهوری آذربایجان، بخش زبان آذری خبرگزاری جمهوری اسلامی را افتتاح کرد و گفت: بخش آذری خبرگزاری ایرنا به آدرس az.irna.ir جهت دسترسی مخاطب آذری زبان به اخبار ایران به صورت دست اول، ایجاد همدلی و نزدیکی بین دو کشور دوست، برادر و هم مذهب، آشنایی هرچه بیشتر مردم آذربایجان با فرهنگ ایرانی، مقابله با دخالتهای دشمنان مشترک دو کشور ایران و آذربایجان برای ایجاد تفرقه افکنی و نفرت پراکنی و مبارزه با فیک نیوزها علیه ایران در فضای آذربایجان اقدام به شروع فعالیت کرده است.

به گفته نادری ، دفتر ایرنا در باکو نیز بزودی فعال خواهد شد.

الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان که در اجلاس «رسانه های نو در عصر انقلاب چهارم صنعتی» در شهر شوشا حضور یافته بود، در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص افتتاح وبسایت ایرنا آذری و همچنین بازگشایی دفتر ایرنا در باکو اظهار داشت: امیدوارم ایرنای آذربایجان به تقویت روابط ایران و آذربایجان کمک کند. چرا که رسانه‌های مسئولیت پذیر به تقویت روابط بین کشورهای همسایه کمک می‌کنند.

الهام علی‌اف ضمن آرزوی موفقیت برای مدیران و خبرنگاران ایرنا در جمهوری آذربایجان، خاطرنشان کرد: اطمینان دارم شما در خصوص تقویت روابط ایران و آذربایجان نقش مهمی را ایفا خواهید کرد.

وبسایت آذری ایرنا در فاز اول فعالیت خود، اخبار ایران در حوزه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، گردشگری، سنن و آداب و رسوم و همچنین نظامی را در اختیار مخاطب آذربایجانی خود قرار خواهد داد. علاوه بر این، آخرین اخبار مهم دنیا در حوزه های جغرافیایی مرتبط با ایران و آذربایجان را منتشر خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha