شهرداری خوی ۲۲۳ پروانه ساخت در بافت فرسوده شهری صادر کرد

ارومیه - ایرنا - شهردار خوی، نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری را از اولویت‌های این نهاد برشمرد و گفت: مدیریت شهری با در نظر گرفتن نوسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری، تاکنون موفق به صدور ۲۲۳ پروانه ساختمانی در محلات هدف بازآفرینی شهری شده است.

حسن نصرالله پور روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرداری خوی در راستای احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، طبق ماده ۱۶ قانون حمایت از بافت‌های فرسوده برای تشویق مالکیت املاک واقع در این مناطق در محاسبه عوارض پروانه ساختمانی (عوارض پایه و مجاز) ۵۰ درصد عوارض منظور می‌کند.

وی اضافه کرد: به زودی بسته تشویقی شهرسازانه مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری را بعد از تصویب در کمیسیون ماده ۵ شورای شهر در این شهر اعمال خواهیم کرد.

نصرالله پور ادامه داد: در خوی با بیش از هفت‌ هزار سال قدمت، نوسازی بافت‌های فرسوده اهمیت بسیاری دارد و امیدواریم با کمک شرکت بازآفرینی شهری ایران، طرح‌ها و برنامه‌های شهرداری در حوزه بازآفرینی شهری را به سامان برسانیم.

شهرداری خوی ۲۲۳ پروانه ساخت در بافت فرسوده شهری صادر کرد

شهردار خوی در خصوص مهم‌ترین پروژه‌های بازآفرینی این شهر اظهار کرد: احداث پارک، سالن ورزشی، آماده سازی و آسفالت ریزی معابر جزو پروژه‌های مشترک با شرکت بازآفرینی شهری ایران بوده و با برنامه ریزی مناسب اجرایی می‌شود.

نصرالله پور درباره آسفالت و بهسازی معابر خاکی محلات هدف نیز گفت: سال گذشته بیش از ۴۲ هزار متر مربع آسفالت ریزی و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ متر طول جدول گذاری در معابر مناطق هدف از سوی اکیپ های عمرانی شهرداری انجام شده و امسال نیز برای آسفالت ریزی سایر معابر خاکی برنامه‌ریزی کرده‌ایم که عمده آن در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد است.

به گزارش ایرنا، خوی بیش از ۳۹۲ هکتار بافت فرسوده مصوب دارد که طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، نزدیک به ۵۱ هزار نفر در این بافت زندگی می کنند؛ ۱۱۲ هکتار بافت تاریخی و نیز ۲۱۲ هکتار سکونتگاه غیررسمی با جمعیت ۳۰ هزار نفر نیز در خوی وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha