بیش از ۲۱ هکتار از اراضی ملی گچساران رفع تصرف شد+فیلم

گچساران - ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: بیش از ۲۱ هکتار از اراضی ملی این شهرستان امسال از دست افراد سودجو رفع تصرف شد.

مجید نظری روز یکشنبه در حاشیه قلع و قمع اراضی ملی منطقه خنگ بنار گچساران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان اراضی ملی با صدور احکام قضایی و تلاش یگان حفاظت از دست هفت سودجو در این شهرستان خارج شد.

وی بیان کرد: این میزان اراضی ملی در مناطق مختلف شهرستان از جمله خیرآباد، کلاغ نشین، دریلا، و سایر مناطق اطراف شهر رفع تصرف شد.

نظری تصریح کرد: این افراد متخلف با پیگیری یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان شناسایی و پس از تشکیل پرونده به دستگاه قضا معرفی و حکم قطعی برای آنها صادر شد.

وی اظهار کرد: با هوشیاری و پیگیری یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان این افراد متخلف شناسایی و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی و حکم قطعی برای آنان صادر شد.

بیش از ۲ هزار متر مربع باغ غیرقانونی در گچساران قلع و قمع شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: ۲ هزارو ۹۱۴ متر مربع باغ مرکبات و یک باب استخر غیرمجاز در منطقه خنگ بنار این شهرستان قلع و قمع شد.

وی بیان کرد: این میزان اراضی ملی با حکم قضایی و تلاش یگان حفاظت این اداره از دست یک سودجو خارج شد.

نظری ادامه داد: این فرد متخلف در سال ۹۷ اقدام به کاشت درخت در اراضی ملی منطقه خنگ بنار این شهرستان کرده بود.

وی ابراز کرد: زمین های ملی که برای انجام کار های کشاورزی و یا ساخت و ساز غیرمجاز از سوی متخلفین تصرف می شود توسط نیروهای یگان حفاظت این اداره شناسایی و پس از تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی می شوند.

۹۰ درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است و ۳۲۰ هزار مرتع و ۱۱۵ هزار هکتار جنگل در گچساران وجود دارد.

گونه‌های جنگلی بادام، بلوط و بنه بیشترین وسعت جنگل‌های این شهرستان را به خود اختصاص داده‌ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha