رئیس منابع طبیعی: ۱۰ هکتار باغ غیرقانونی در گچساران قلع و قمع شد

گچساران- ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: ۱۰ هکتار باغ مرکبات بالای پنج سال در منطقه تلخاب شیرین این شهرستان مطابق با قانون قلع و قمع شد.

مجید نظری روز شنبه در حاشیه قلع و قمع اراضی ملی گچساران  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام در راستای اجرای مفاد آرای صادره از محاکم بدوی و تجدیدنظر استان در گچساران انجام شده است.

وی بیان کرد: با متخلفانی که بدون مجوز قانونی اقدام به کاشت درختان مثمر در زمین های ملی کنند، برخورد می شود.

نظری اظهار داشت: این مقدار اراضی ملی با صدور احکام قضایی و تلاش یگان حفاظت منابع طبیعی از دست یک  سودجو خارج شد.

وی  تصریح کرد: این اقدام در راستای جلوگیری از تخریب و تصرف زمین های منابع ملی در شهرستان گچساران انجام شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران اظهار داشت: ۲۰ هکتار از اراضی ملی این شهرستان امسال از دست افراد سودجو رفع تصرف شد.

نظری افزود: ۲۶ پرونده تخلف امسال در عرصه منابع طبیعی این شهرستان تشکیل شد و متخلفان برای پیگیری های قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی بیان کرد: اراضی ملی که به منظور انجام کارهای کشاورزی و یا ساخت و سازهای غیرمجاز تصرف می شود، از سوی نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی شناسایی شده و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارسال می شود.

رئیس منابع طبیعی: ۱۰ هکتار باغ غیرقانونی در گچساران قلع و قمع شد

نظری اظهار داشت: همچنین در این مدت هفت پرونده تخلف چرای دام مازاد در عرصه منابع طبیعی این شهرستان  تشکیل و برای پیگیری های قانونی به مراجع قضایی ارسال شده است.

وی ادامه داد: در این زمینه ۵۹۰  رأس دام از منطقه خارج شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران افزود: افرادی که قصد خرید زمین به ویژه اراضی بدون سند رسمی را در گچساران دارند باید قبل از خرید به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان مراجعه کننده و از ملی نبودن اراضی مطمئن شوند.

رئیس منابع طبیعی: ۱۰ هکتار باغ غیرقانونی در گچساران قلع و قمع شد

۹۰ درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است و ۳۲۰ هزار مرتع و ۱۱۵ هزار هکتار جنگل در گچساران وجود دارد.

گونه‌های جنگلی بادام، بلوط و بنه بیشترین وسعت جنگل‌های این شهرستان را به خود اختصاص داده‌ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha