۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۰۵
کد خبرنگار: 2778
کد خبر: 85178052
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۳۴۰ طرح آبرسانی در سیستان و بلوچستان در حال انجام است

زاهدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از اجرای ۳۴۰ طرح آبرسانی با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد تومان در این استان خبر داد.

علیرضا قاسمی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اقدامات شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در حوزه آب اظهار کرد: طرح جهاد آبرسانی یکی از مهمترین طرح‌های کشور و استان است که پیرو دغدغه دولت و اهتمام وزرات نیرو برای بهبود وضعیت کمی و کیفی آب آشامیدنی در سطح روستاهای کشور در حال اجراست.

وی افزود: اجرای این طرح در سیستان و بلوچستان که روستاهای فاقد تأسیسات آب و دارای تنش آبی از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند، شامل آبرسانی به یکهزار و ۷۵۱ روستا با جمعیت ۵۵۴ هزار نفر از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی، ۵۰۰ روستای فاقد آب در قالب مجمع خیران و ۵۹۹ روستای جدید نیز در قالب مجتمع‌های آبرسانی است.

به گفته مدیرعامل آبفا سیستان و بلوچستان با تکمیل این طرح در دولت سیزدهم شاخص بهره‌مندی آب آشامیدنی روستاهای این استان به ۹۵ درصد خواهد رسید.
وی بیان کرد: نگرانی بابت عدم تأمین حقابه و وضعیت چاه نیمه‌ها سبب شد، طی سال گذشته مکاتبات و پیگیری‌های زیادی انجام شود و در نهایت سازمان برنامه و بودجه‌ را متقاعد کنیم تا در قالب طرح اضطراری، تأمین آب سیستان و زاهدان تصویب شود.

قاسمی گفت: در راستای اجرای این طرح کوتاه مدت، تاکنون، ۳۵ حلقه چاه در دشت هامون هیرمند، ۱۵ حلقه چاه در شیله حفر شده و ۴۹ کیلومتر خطوط برق و خطوط انتقال نیز با پیشرفت ۸۰ درصد در حال انجام است.

وی تأکید کرد: به منظور وارد مدار شدن این چاه‌ها، با توجه به شوری آب، ۲ باب آب‌شیرین‌کن نیز باید ساخته شود که در مرحله خرید و ورود تجهیزات توسط شرکت «ایمواسکو» است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha