ایرنا توانایی ارتقا و تقویت روابط بین ایران و جمهوری آذربایجان را دارد

تبریز- ایرنا- فرماندار شهرستان مرزی جلفا به نقش رسانه‌ها در آگاهی‌سازی جامعه اشاره کرد و گفت: ایرنا این ظرفیت و توان را دارد که سطح تعاملات و ارتباطات بین ایران و جمهوری آذربایجان را ارتقا داده و تقویت کند.

اسماعیل عطاپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: هر اتفاقی که تعامل با کشورهای مختلف را زیاد کند مبارک و میمون است به ویژه اگر این اتفاق در زمینه فرهنگ و رسانه باشد.

وی ادامه داد: فرهنگ و رسانه نوعی زیرساخت است و اگر به درستی ایجاد شود می تواند نه تنها به ارتقا تعاملات فرهنگی و آگاهی مردم کشورها کمک کند بلکه در توسعه روابط اقتصادی و سیاسی کشورها نیز موثر است.

عطاپور به ارتباط دیرینه ۲ کشور ایران و جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: هرچند کشورهای متخاصم به دنبال ایجاد تفرقه و جدایی بین ایران و آذربایجان هستند و می خواهند منطقه را ناامن کنند اما ارتباطات فرهنگی موجود بین ۲ کشور، از نقشه های شوم دشمنان است.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی موضوعی مهم در عصر حاضر است، گفت: ایرنا با توجه به سابقه ۹۰ ساله ای که دارد می تواند بیشتر در این زمینه ایفای نقش کند.

عطاپور به ضعف در زمینه اطلاع رسانی کافی اشاره کرد و افزود: به اندازه ای که کار می شود اطلاع رسانی صورت نمی گیرد و این ضعف است در صورتی که بازتاب اقدامات صورت گرفته، می تواند به امید آفرینی در جامعه و ایجاد اعتماد بین حاکمیت و مردم کمک کند.

وی اضافه کرد: نظام اسلامی، از مردم و برای مردم است و همه اقدامات باید به طور شفاف اطلاع رسانی شود و نقش رسانه های بین المللی ریشه دار و مرجع همچون ایرنا، در این زمینه مهم است.

شهرستان جلفا با حدود ۷۰ هزار جمعیت در ۱۳۵ کیلومتری شمال واقع شده و با کشورهای ارمنستان و جمهور خود مختار نخجوان ۱۳۲ کیلومتر مرز مشترک دارد.

وبسایت آذری خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان یازدهمین زبان خارجی ایرنا با حضور مدیرعامل ایرنا و مقامات سفارت ایران و مدیران رسانه ای جمهوری آذربایجان در باکو افتتاح شد. به گفته علی نادری مدیرعامل ایرنا، دفتر ایرنا در باکو نیز بزودی فعال خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha