۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۰۲
کد خبر: 85178285
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش شدید محبوبیت کابینه ژاپن

۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۰۲
کد خبر: 85178285
کاهش شدید محبوبیت کابینه ژاپن

تهران – ایرنا– روزنامه ژاپنی ماینیچی شیمبون امروز یکشنبه با استناد به نظرسنجی خود گزارش داد حمایت عمومی از کابینه فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، طی دو ماه گذشته نزدیک به ۲۰ درصد کاهش یافته و به ۲۸ درصد رسیده است.

به گزارش ایرنا از رویترز، کیشیدا که مهر ۱۴۰۰ بر سر کار آمد، اواخر سال گذشته شاهد کاهش شدید رضایت مردم از دولت خود در برخی از نظرسنجی‌ها بود. البته پس از این که محبوبیت نخست وزیر ژاپن با افشای روابط بین اعضای حزب حاکم لیبرال دموکرات و یک فرقه جنجالی سیر نزولی در پیش گرفت، با گرم شدن روابط با کره جنوبی و سفر وی به اوکراین در ماه اسفند، اعداد مربوط رو به افزایش گذاشتند.

این روزنامه نوشت گرچه اقبال مردم از سیاست های کیشیدا در ماه می، زمانی که میزبان نشست سران گروه ۷ در شهر هیروشیما بود، تقویت شد، اما حمایت از کابینه از آن زمان تاکنون ۱۷ درصد کاهش یافته است و به تنها ۲۸ درصد رسیده است.

به نوشته روزنامه ماینیچی شیمبون بروز مشکلات فنی در سیستم کارت هویت ملی یکی از مسائل اصلی است که باعث نارضایتی عمومی شده است.

کیشیدا ماه گذشته اذعان کرد در حال حاضر امکان برگزاری انتخابات زودهنگام را رد می کند. گمانه زنی هایی وجود دارد که وی ممکن است انتخابات را در پایان سال جاری میلادی یا سال آینده برگزار کند.

برخی رسانه ها گزارش دادند نخست وزیر ژاپن در تلاش برای توقف روند نزولی نظرسنجی ها، در حال بررسی تغییراتی در کابینه خود در ماه شهریور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha