۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۵۲
کد خبرنگار: 811
کد خبر: 85178496
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

بازتاب افتتاح سایت "ایرنا آذری" در رسانه‌های جمهوری آذربایجان

تهران - ایرنا - افتتاح سایت " ایرنا آذری " به عنوان دهمین زبان خارجی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و گشایش قریب‌الوقوع دفتر ایرنا در باکو بازتاب گسترده‌ای در رسانه های جمهوری آذربایجان داشت.

به گزارش ایرنا ؛ پایگاه خبری آذویژن در گزارشی با اشاره به آغاز به کار سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی به زبان آذری و گشایش قریب الوقوع دفتر ایرنا در باکو؛ سخنان الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان درخصوص این اقدام را بازنشر کرد.

براساس این گزارش ؛ الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان با آرزوی موفقیت برای خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) ؛ این اقدام را گام مثبتی در بهبود روابط دوکشور توصیف کرده است.

بازتاب افتتاح سایت "ایرنا آذری" در رسانه‌های جمهوری آذربایجان

خبرگزاری آخار نیز در گزارشی به واکنش مثبت رئیس جمهوری آذربایجان نسبت به افتتاح بخش آذری ایرنا پرداخت.

خبرگزاری آذرتاج که خبرگزاری رسمی آذربایجان به شمار می‌رود نیز در گزارشی اقدام به پوشش رسانه‌ای اجلاس رسانه‌های نو در عصر انقلاب چهارم صنعتی کرد و سخنان رییس جمهوری آذربایجان درباره افتتاح بخش ایرنا آذری و گشایش قریب الوقوع دفتر ایرنا در باکو را به صورت برجسته منتشر کرده است.

بازتاب افتتاح سایت "ایرنا آذری" در رسانه‌های جمهوری آذربایجان

همچنین بسیاری از کانال های مختلف تلگرامی آذری زبان نیز اظهارات رییس جمهوری آذربایجان درباره افتتاح سایت ایرنا آذری و گشایش قریب الوقوع دفتر ایرنا در باکو را بازنشر کرده اند.

بازتاب افتتاح سایت " ایرنا آذری " در رسانه های جمهوری آذربایجان

براساس این گزارش کانال های تلگرامی Sputnik Azərbaycan ، İctimai TV ،APA ، Report.az ، MOUZE و AZERBAIJAN 7/24 مطالبی در خصوص راه اندازی سایت ایرناآذری منتشر کرده اند.

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان گفت: مطمئنم ایرنای آذربایجان در تقویت روابط تهران - باکو نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، الهام علی‌اف در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص افتتاح سایت آذری ایرنا و بازگشایی دفتر ایرنا در باکو در حاشیه اجلاس «رسانه‌های نو در عصر انقلاب چهارم صنعتی»، اظهار داشت: امیدوارم ایرنای آذربایجان به تقویت روابط ایران و آذربایجان کمک کند. چرا که رسانه‌های مسئولیت پذیر به تقویت روابط بین کشورهای همسایه کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: بنابراین فکر می‌کنم بهترین روش برای تقویت روابط، اطلاع رسانی به مخاطبان در خصوص واقعیت‌های موجود در آذربایجان و اطلاع رسانی به در مورد فرآیند بازسازی قره باغ است.

رئیس‌جمهوری جمهوری آذربایجان تاکید کرد: هر قدر افراد بیشتری در ایران درباره دستور کار جمهوری آذربایجان مبنی بر همکاری‌های منطقه‌ای بدانند مفید تر خواهد بود.

بازتاب افتتاح سایت " ایرنا آذری " در رسانه های جمهوری آذربایجان

الهام علی‌اف ضمن آرزوی موفقیت برای مدیران و خبرنگاران ایرنا در جمهوری آذربایجان، خاطرنشان کرد: اطمینان دارم شما در خصوص تقویت روابط ایران و آذربایجان نقش مهمی را ایفا خواهید کرد.

به گزارش ایرنا، اجلاس «رسانه های نو در عصر انقلاب چهارم صنعتی» از روز جمعه -۳۰ تیرماه- به مدت سه روز در شهر شوشای جمهوری آذربایجان درحال برگزاری است.

علی نادری، مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در این سفر علاوه بر شرکت در اجلاس یادشده، وبسایت آذری خبرگزاری ایرنا به آدرس az.irna.ir را نیز افتتاح و اعلام کرد دفتر ایرنا در باکو نیز بزودی فعال خواهد شد.

سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در سال ۱۳۱۳ هجری شمسی به عنوان نخستین کانون گردآوری خبر تشکیل شد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی رسانه ای شناخته شده به شمار می رود و به عنوان بنگاه خبری مادر و ارگان رسمی دولت جمهوری اسلامی، مورد توجه دیگر بنگاه‌های خبری جهان قرار دارد و علاوه بر زبان فارسی به ۱۰ زبان رسمی دنیا اخبار خود را منتشر می‌کند.

درحال حاضر علاوه بر زبان فارسی ؛ ایرنا اخبار مهم ایران و جهان را به زبان های انگلیسی / عربی / فرانسه / روسی / اسپانیولی / ترکی استانبولی / چینی / آلمانی / آذری و اردو منتشر می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha