۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۲۸
کد خبرنگار: 1934
کد خبر: 85178561
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آب همدان سالم؛ هوایش ناسالم است

۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۲۸
کد خبر: 85178561
آب همدان سالم؛ هوایش ناسالم است

همدان- ایرنا- بیشتر خبرها و گزارش های امروز ایرنا در همدان و البته عمده جلسات حول محور و موضوعات زیست محیطی، منابع طبیعی ، آب و کشاورزی بود که در یک خبر نوید بخش از زبان استاندار شنیدیم که آب همدان سالم است و دستگاه های نظارتی و متولی نیز تایید کرده اند اما از سوی دیگر هواشناسی استان در همین جلسه (شورای حفاظت منابع آب ) گزارش دادکه هوای شهر همدان ناسالم است.

سید عادل عربی روز یک شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس داده های ایستگاه های پایش کیفیت، هوای شهرهای همدان، اسدآباد و ملایر از ساعت ۱۰ صبح امروز در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس ثبت شد.

وی اضافه کرد: شاخص کیفی هوا در برخی از شهرستان ها از جمله شهرستان های نهاوند و کبودرآهنگ ناسالم برای همه گروه ها است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان توصیه کرد: افراد دارای بیمه های زمینه ای، بیماران قلبی و ریوی، زنان باردار، کودکان و سالمندان و افراد مبتلا به بیماری های تنفسی در این شرایط از منزل خارج نشوند.

عربی تاکید کرد: همچنین از ورزش در هوای آزاد به علت بالا رفتن میزان تنفس و ورود گرد و غبار به ریه، جلوگیری شود.

وی افزود: همدان از استان های غبارخیز کشور است و تاکنون ۴۸ هزار و ۸۰۰ هکتار کانون مولد گرد و غبار در این استان شناسایی شده است.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه آلاینده های جوی و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha