۲ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۵۲
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85178842
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شکارچیان آهو و گراز در جغتای خراسان رضوی دستگیر شدند

سبزوار- ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط‌ زیست جغتای گفت: پنج شکارچی متخلف در مناطق و زیستگاه‌های این شهرستان خراسان رضوی در جریان ماموریت‌های جداگانه یگان حفاظت محیط‌ زیست دستگیر شدند.

عباسعلی خسروی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت:‌ این متخلفان در چند روز اخیر دستگیر شده اند که از آنها اجزای لاشه یک راس آهو، یک راس گراز وحشی، ۲ قبضه سلاح شکاری تک لول کالیبر ۱۲، یک قبضه سلاح شکاری دولول ساچمه‌زنی، مهمات چهارپاره و دیگر ادوات صید و شکار شامل ۲ دستگاه دوربین شکاری و ۶ تیغه چاقو کشف و توقیف شد.

وی اظهار داشت: بر اساس قوانین حفاظت محیط زیست، تخلف شکار، حمل، عرضه، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا تلف شده و اجزای آنها بدون کسب پروانه یا مجوز از سازمان محیط زیست، جرم محسوب می شود.

رییس اداره حفاظت محیط‌ زیست جغتای گفت: بر اساس قوانین صید و شکار برای شکار گونه‌های نر ۲۵۴ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال خسارت تعیین شده که این رقم برای گونه های ماده سه برابر آن است.

خسروی افزود: برای متهمان پرونده قضایی تشکیل و حکم قانونی مقام قضایی در مورد آنان اعمال شد.

به گزارش ایرنا، منطقه شکارممنوع ریوند با گستره ۷۵ هزار و ۱۰۸ هکتار، که در محدوده چهار شهرستان سبزوار،‌ جغتای، جوین و داورزن واقع شده است،‌ یکی از زیستگاه‌های ارزشمند حیات وحش در غرب خراسان رضوی به شمار می‌ رود.

پلنگ، قوچ و میش، کل و بز، آهو و پرندگان شکاری متنوع از گونه های شاخص جانوری این منطقه است.

مرکز شهرستان ۴۸ هزار نفری جغتای در فاصله ۳۵۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha