۲ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۳۶
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85178987
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

زمینه آزادی ۲۰ زندانی در خراسان جنوبی فراهم شد

۲ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۳۶
کد خبر: 85178987
زمینه آزادی ۲۰ زندانی در خراسان جنوبی فراهم شد

بیرجند - ایرنا - مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی گفت: زمینه آزادی ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان در ماه محرم امسال با مشارکت خیرین و هیات‌های مذهبی فراهم شده است.

غلامرضا حسین‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد، آزادی ۱۰ زندانی جرایم غیرعمد با بدهی حدود ۷۶ میلیارد ریال در دهه اول محرم امسال هدف‌گذاری شده که تاکنون چهار نفر آنان آزاد شدند.

وی گفت: بدهی چهار زندانی آزاده شده حدود ۳۶ میلیارد ریال بوده که با کمک ستاد دیه کشور، گذشت شاکیان و اعطای وام پرداخت شده و ۶ نفر دیگر هم با بدهی حدود ۴۰ میلیارد ریال در انتظار آزادی تا پایان دهه اول محرم هستند که امیدواریم همچون گذشته شاهد مشارکت پر شور خیران در این زمینه باشیم.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی ادامه داد: محرم امسال با هیات‌های مذهبی به توافق رسیده‌ایم که کمک‌های مردمی در ایام عزاداری امام حسین(ع) به سمت موضوع آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد هدایت شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۱ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان به سر می‌برند که عمده جرم آنها مهریه است افزود: از این تعداد ۴۷ نفر بابت مهریه، ۲۰ نفر مالی ،۲ نفر نفقه و ۲ نفر هم به خاطر دیه در زندان‌ها محبوس هستند.

حسین‌پور یادآور شد: همچنین در ششمین جلسه هیأت امنای ستاد دیه استان که با حضور اعضای هیات امنا روز گذشته در محل دادگستری استان برگزار شد ۲۰ پرونده با بدهی ۱۹۵ میلیارد و ۳۰۷ میلیون ریال مورد بررسی قرار گرفت.

وی عنوان کرد: از این افراد ۱۱ زندانی بدهی مالی، هشت نفر مهریه و یک نفر دیه بوده که در جلساتی که با شکات این پرونده‌ها داشته‌ایم مبلغ ۱۲۱ میلیارد و ۵۳۵ میلیون ریال از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ شده است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی گفت: امیدواریم تا پایان محرم بدهی این مددجویان از طریق اعسار، تسهیلات بانکی و کمک‌های مردمی ستاد دیه تامین شود.

وی یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون ۴۰ زندانی جرایم غیرعمد با بدهی حدود ۳۶۲ میلیارد ریال از زندان‌های استان آزاد شدند که از این رقم ۲۳۰ میلیارد ریال رضایت شاکیان بوده و مابقی با کمک خیران و ستاد دیه پرداخت شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha